قدس آنلاین: در رابطه با کاروان اسراء بعد از واقعه کربلا داریم که «وهی تستر وجهها به کفها» آنها صورت خود را بوسیله دست هایشان می پوشاندند و ما معتقد نیستیم که چادر و مقنعه را از سر بانوان اهل بیت (ع) گرفته باشند اما بانوان عرب پوشیه نصب می کردند و بوسیله آن صورت ها را می پوشاندند، اینها را از صورت های این بچه ها گرفته بودند و زمانی وارد مجلس یزید یا ابن زیاد شدند، دستان را در مقابل صورت خود می گرفتند.

امام زمان(عج) بر جسد این زنان حاضر می شوند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان، معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی در سومین روز از ماه محرم برای حضرت رقیه (س)، دختر خردسال امام حسین(ع) به عزاداری می پردازند، پیرامون حجاب بانوان در واقعه عاشورا و درس هایی که در این خصوص می توان گرفت، اظهار کرد: امام زمان (عج) دعایی دارند که ابتدای آن این طور آغاز می شود «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَةِ وَ صِدْقَ النِّیَّةِ ..... » و تمام آسیب های اجتماعی در آن ذکر شده است و زمانی که به بانوان می رسند، ایشان می فرمایند: «وَعَلی النِّساءِ بالحَیاءِ وَالعِفَّةِ» دو آسیب زنان در آخرالزمان بی حیایی و بی عفتی است و حجت خداوند، زمانی که می خواهند برای آنان دعا کنند، می فرمایند: «خدایا! به آنان حیا و عفت عطا کن.»

اوج بی حیایی و بی حجابی در آخرالزمان

وی با اشاره به اینکه در آخرالزمان قطعا براساس ادبیات روایی بی حجابی، بی عفتی و بی حیایی به اوج خود می رسد، افزود: منتظر واقعی کسی است که از این آفت ها به دور باشد.

فوادیان با اشاره به مقاله ای با عنوان «حجاب، چادر و وظایف منتظران» گفت: یک زن منتظر و زنی که می خواهد نسل منتظر را در دامان خود پرورش داده و تربیت کند، باید از آسیب های آخرالزمانی به دور باشد.

عاشورا؛ بهترین الگو و اسوه برای حجاب و عفاف

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با بیان اینکه واقعه عاشورا و کربلا، بهترین الگو و اسوه برای حجاب و عفاف است، تصریح کرد: در رابطه با کاروان اسراء بعد از واقعه کربلا داریم که «وهی تستر وجهها به کفها» آنها صورت خود را بوسیله دست هایشان می پوشاندند و ما معتقد نیستیم که چادر و مقنعه را از سر بانوان اهل بیت (ع) گرفته باشند اما بانوان عرب پوشیه نصب می کردند و بوسیله آن صورت ها را می پوشاندند، اینها را از صورت های این بچه ها گرفته بودند و زمانی وارد مجلس یزید یا ابن زیاد شدند، دستان را در مقابل صورت خود می گرفتند.

حضور امام زمان (عج) بر سر جنازه زنان عفیف

وی با بیان اینکه دختران امام حسین (ع) و زنان اهل بیت (ع) با وجود تمام مصیبت ها، مشکلات اسارت و عدم امکانات، در برابر نامحرمان حجاب خود را حفظ می کردند، تصریح کرد: تشرفی برای پدر آیت الله سیستانی به محضر امام زمان (عج) نقل شده است که ایشان نیت می کنند برای تشرف به محضر حضرت(عج)، یک اربعین زیارت عاشورا با 100 لعن و سلام بخوانند و ایشان می گوید: روز چهلم در مسجد بودم، به من الهام شد که امام عصر(عج) در خانه مجاور حضور دارند، به آن خانه رفتم، دیدم درب باز است و زمانی وارد شدم، دیدم امام عصر (عج) در وسط حیات حضور دارند و اشاره به جنازه ای در حیاط کردند.

حجت الاسلام فوادیان اضافه کرد: حضرت حجت (عج) فرمودند: «شما اینگونه باشید ما به دیدار شما می آییم» پرسیدم این کیست؟، فرمودند: «این خانمی است که در زمان رضاخان بواسطه اینکه قانون کشف حجاب در این مملکت وضع شده بود، بخاطر اینکه مبادا به حجابش تعرض شود، چندین سال از خانه خارج نشده بود.»

نقش موثر حجاب در زمینه انسان سازی و جامعه سازی

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با بیان اینکه حجاب در انسان سازی و جامعه سازی نقش بسیار موثری دارد، افزود: کسی در محضر امام صادق (ع) حاضر شد و گفت، من نمی دانم یک کار را باید انجام دهم یا نه؟ و امام صادق (ع) یک ممیز قرار دادند و فرمودند: «اذا میز الله؛ اگر خداوند بخواهد، میان حق و باطل را جدا کند، این کار تو را خداوند در قسمت حق قرار می دهد و یا باطل»، حال، حجاب و عفاف جزء خواسته های بشریت است یا نه؟ و چرا در شرایط کنونی در جوامع اروپایی شاهد موج گسترش اسلام گرایی و زیبایی های همچون حجاب هستیم، بطوریکه خواهر همسر تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلستان، به حجاب علاقه مند شده است؟

آسایش و آرامش بانوان میوه رعایت حجاب

وی با بیان اینکه حجاب آسایش و آرامش می آورد، تاکید کرد: بانویی که بدون حجاب است توسط افرادی که دارای امراض قلبی و نگاه های شیطانی هستند، اذیت می شود اما اگر حجاب داشته باشد، خود راحت است و از لحاظ مختلف همچون اصول انسانی و وظایف منتظر در شرایط آخرالزمان، حجاب و عفاف به کمک انسان ها می آید.

حجت الاسلام فوادیان اضافه کرد: زمانی که از حجاب و عفاف سخن می آید، متاسفانه ذهن ها تنها به سراغ بانوان می رود در حالی که مردان نیز باید عفیف و باحیا باشند و باید حجاب را رعایت کنند، حجاب برای بانوان با اهمیت تر است اما در قرآن، خداوند هم به مردان و هم بانوان، دستور به رعایت حجاب و عفاف داده است.

امر به معروف و نهی از منکر را به حجاب خلاصه نکنیم

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) بود، بیان کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر را در حجاب خلاصه کرد زیرا براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «منکر تنها بی حجابی نیستند و منکر موارد دیگر هم است» مشکل جامعه امروز ما تنها بی حجابی نیست بلکه حقوق های نجومی هم هست و در درس گرفتن از امام حسین (ع) نباید تنها در حجاب خلاص شد بلکه ایشان بزرگترین منکر را حاکم فاسدی به نام یزید دانستند و مقابل آن قیام کردند و امروز باید منکر اصلی جامعه همچون وجود صهیونیست ها، نفوذ فرهنگی دشمن، اسراف و حقوق های نجومی پاک شود و معروفی مثل اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از معروف هایی که از کربلا می توان درس گرفت رعایت حجاب در هر شرایط است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.