در آستانه فرا رسیدن دهم محرم الحرام، از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های سخنرانی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام عاشورا و تاسوعا اعلام شد.

برنامه های عاشورا و تاسوعا حرم مطهر رضوی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های عزاداری نهم و دهم محرم گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا از ساعت 17:50 با قرائت زیارت امین الله توسط جواد غفاریان آغاز و در ادامه هادی الهی به قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی می پردازد و حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری نیز در ساعت 18:50 سخنرانی خواهند کرد و در پایان نیز مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه می پردازند.

برنامه های روز تاسوعا
وی آغاز برنامه روز تاسوعا را از اقامه نماز صبح اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه های روز تاسوعا در سه نوبت تدارک دیده شده است که در بخش اول بعد از نماز صبح حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران به قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و سینه زنی می پردازند.
وی ادامه داد: بخش دوم برنامه های روز تاسوعا از ساعت 9 صبح با مرثیه خوانی و روضه خوانی آغاز می شود و در ادامه آیت الله علم الهدی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در پایان نیز زیارت حضرت عباس(س) قرائت می شود.
به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، سخنرانی آیت الله کازرونی، مرثیه سرایی توسط رضا آتشبار و امیرکردی، بخش سوم برنامه های روز تاسوعا بشمار می رود که بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد.

برنامه های شب عاشورا
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: ویژه برنامه شب عاشورا نیز از ساعت 17:50 با قرائت زیارت امین الله آغاز و در ادامه قرائت زیارت عاشورا و دعای توسل قرائت می شود. آیت الله رئیسی نیز در ساعت 19:20 برنامه سخنرانی خواهند داشت و در پایان مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه زنی می پردازند.

برنامه های روز عاشورا
وی آغاز برنامه های روز عاشورا را از اقامه نماز صبح اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه های روز عاشورا همچون روز تاسوعا در سه نوبت تدارک دیده شده است که در نوبت اول بعد از نماز صبح حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران به قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و سینه زنی می پردازند.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از مقتل خوانی در روز عاشورا خبر داد و گفت: بخش دوم برنامه های روز عاشورا از ساعت 9 صبح با مرثیه خوانی و قرائت فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه-مقتل‌خوانی آغاز می شود و در ادامه آیت الله علم الهدی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در پایان نیز زیارت امین الله قرائت می شود.
به گفته وی، سخنرانی آیت الله کازرونی، قرائت زیارت عاشورا بطور کامل باصدسلام، مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع)؛ آقایان عطاپور، مشکی باف، عارف، خالق پور، علی ملائکه و ذوقیان بخش سوم برنامه های روز عاشورا بشمار می رود که از بعد نماز ظهر و عصر تا نزدیک غروب در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی یادآور شد: در دیگر اماکن و رواق های حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی و عزاداری تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.