همزمان با شام شهادت حضرت سید الشهداء(علیه‌السلام)، آئین سنتی شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی درمسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی و سپس در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

آئین ویژه شام غریبان امام حسین(علیه‌السلام) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که طبق روال هر سال با اقامه نماز مغرب و عشا در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و هزاران خدمه بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) با در دست داشتن شمع روشن و خواندن نواهایی حزن‌انگیز به طرف بارگاه این امام همام حرکت کردند.
در این مراسم، خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان حرم مطهر رضوی در میان حلقه حزن و اندوه عزاداران حسینی در حالی که لاله شمع‌های فروزان در دست داشتند، مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر را طی کردند و برای عرض تسلیت به ساحت مقدس آن امام همام در صحن انقلاب اسلامی که به پرچم سرخ گنبد سید الشهدا(علیه‌السلام) مزین شده بود، گردهم آمدند.
تعدادی زیادی از عزاداران حسینی و زائران و مجاوران امام رضا(علیه‌السلام) نیز گرداگرد خادمان و همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام)؛ علی خوشچهره، جعفر ملائکه و علی الهی عزاداری کردند و در مظلومیت حضرت سید الشهدا(علیه‌السلام) و یاران فداکارشان و اسیری و غربت اهل‌بیت(علیه‌السلام) اشک ماتم ریختند.
مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالحسین(علیه‌السلام) پس از نماز مغرب و عشاء آغاز شد و پس از ساعتی در صحن انقلاب اسلامی با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) به پایان رسید.
گفتنی است هر ساله آئین ویژه شام غریبان امام حسین(علیه‌السلام) همزمان با شامگاه دهم محرم الحرام در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شد، که امسال برای اولین بار این آئین با فضا سازی ویژه و با حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن انقلاب اسلامی بارگاه قدس رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.