قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان تردد زائران از مرز بین المللی مهران حدود 26 درصد افزایش یافته است.

افزایش 26 درصدی تردد از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار نورعلی یاری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در دهه اول محرم سالجاری 94 هزار و 949 زائر از مرز مهران تردد داشته و این آمار در مدت مشابه سال قبل 74 هزار و 912 نفر بوده است، اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان همپای دیگر نهادها و دستگاه های خدمتگزار، برای میزبانی از زائران عتبات عالیات آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امسال تمام امکانات و زمینه های خدمتگزاری را برای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره عظیم اربعین، فراهم ساخته است، افزود: خروج زائران از مرز صرفاً با گذرنامه و ویزای معتبر صورت می گیرد و از خروج افراد فاقد مدارک و مستندات قانونی برای خروج از مرز، قطعاً جلوگیری می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تعداد 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است و این گیت ها به تناسب جمعیت، فعال می شوند، بیان داشت: در دهه محرم امسال از خروج تعدادی از افراد که فاقد گذرنامه، ویزا و مدارک معتبر برای عبور از مرز بوده اند، جلوگیری گردید و این افراد به محل سکونت خویش باز گشته اند.

سردار نورعلی یاری بر همراه داشتن گذرنامه، ویزا و مجوزهای لازم برای خروج از مرز تأکید کرد و یادآور شد: افراد بایستی از به همراه داشتن گذرنامه و ویزای دیگران برای خروج از مرز جداً خودداری نمایند چرا که صاحبان این مدارک باید شخصاً حضور داشته باشند و با مدارک و مستندات دیگران نمی توان از مرز خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده گذرنامه و ویزای افراد غایب، اصل مدارک آنان ضبط و از خروج فرد یا افراد حامل این مدارک از مرز نیز جلوگیری می شود و متخلف یا متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران هیچ گونه اقداماتی در خصوص صدور ویزا و گذرنامه صورت نمی گیرد و زائران بایستی از مبادی مربوطه و اعلام شده، گذرنامه و ویزای معتبر خود را اخذ نمایند و سپس روانه این مرز بین المللی شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام مرز بین المللی مهران را امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات ارزیابی و تأکید کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات و خدمات مطلوبی در حوزه های زیرساختی این مرز به سرانجام رسیده است.

سردار نورعلی یاری با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان تردد زائران از مرز بین المللی مهران حدود 26 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: امیدواریم در اربعین امسال که حجم زائران نیز افزایش خواهد یافت، میزبانان و خادمان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.