قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از پرداخت عوارض شهرداری و انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند.

معافیت مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت عوارض شهرداری

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حسن نعمتی اظهار داشت: واحدهای مسکونی مددجویان که مطابق الگوی مصرف ساخته‌شده‌اند از معافیت‌های عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمانی همچنین انشعابات آب، برق و گاز برای یک‌بار معاف خواهند شد.

وی بابیان اینکه معافیت مددجویان از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری دربند (د) ماده ۳۹ قانون برنامه پنج‌ساله و همچنین بند ۵ تبصره ۱۷ برنامه بودجه گنجانده‌شده است، تصریح کرد: بر این اساس امسال حدود ۸۰۰ خانواده مددجویی که منازل مسکونی خود را مطابق الگوی مصرف ساخته بودند از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی با تأکید بر اینکه این خدمت تنها برای یک‌بار به خانواده‌های مددجو ارائه می‌شود، افزود: به‌منظور کمک به خانواده‌های تحت حمایت امداد و رفع مشکلات آن‌ها و با معرفی خانواده‌های متقاضی به سازمان‌های مربوطه در این زمینه، انشعابات و تسهیلات رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

نعمتی بابیان اینکه ۳۹۰ مورد از کل این انشعابات امسال به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان واگذارشده است، گفت: انشعابات واگذارشده به مددجویان در بخش گاز ۲۲۸، برق ۹۵، آب ۲۴۴، فاضلاب ۵۰، گواهی ساختمانی ۱۲۳ و عوارض شهرداری ۵۰ مورد است.

وی به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: به برکت این سفر بسیاری از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شدند اما به دلیل وضع اقتصادی پایین خانوارهای مناطق محروم این استان تاکنون بخش قابل‌توجهی از این خانوارها فاقد سیستم گرمایشی هستند که امیدواریم با کمک نیک اندیشان در این آستانه فصل گرما نیاز این خانواده‌ها مرتفع شود.

این مسئول بیان داشت: امسال حدود ۸۰۰ مورد انشعاب رایگان به مددجویان واگذار شد که ۵۸۰ مورد از این انشعابات به روستاییان استان و ۲۱۵ مورد به مددجویان ساکنان شهرها واگذارشده است.

وی گفت: شهرستان شیروان با بیش از ۲۴۶ مورد و اسفراین با حدود ۱۵۰ مورد نصب، بیشترین جذب را در بخش انشعابات به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.