قدس آنلاین: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: هماکنون ۵۵۰ هکتار از اراضی به کشت انار ارگانیک در استان اختصاص داده شده است.

۵۵۰ هکتار در خراسان‌رضوی به کشت انار ارگانیک اختصاص داده شد

سیدهاشم نقیبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: یکی از محصولات اصلی که به‌صورت ارگانیک در خراسان‌رضوی تولید می‌شود انار بوده که در مجموع 9700 هکتار از اراضی خراسان رضوی زیرکشت این محصول رفته است.

وی ادامه داد: از مجموع 9700 هکتار که در خراسان‌رضوی زیر کشت انار رفته، 550 هکتار به‌صورت ارگانیک به تولید این محصول مبادرت دارند که گواهینامه‌های لازم را از کشور آلمان دریافت کرده و محصولات آن‌ها از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه انار یکی از محصولات بسیار مهم و راهبردی در حوزه تولیدات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: محصول برخی از باغات استان به کشورهایی مانند کره جنوبی صادر می‌شود بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

نقیبی با اشاره به لزوم ترویج و توسعه مقوله ارگانیک در تولیدات مختلف کشاورزی اظهار داشت: در خراسان رضوی برخی از محصولات مانند پسته، پسته جنگلی و زعفران نیز به صورت ارگانیک تولید می‌شوند که توسعه آنها در دستور کار است.

وی بیان کرد: مجموع اراضی زیر کشت رفته برای تولید محصولات ارگانیک بیش از 7300 هکتار در خراسان رضوی بوده که توسعه و گسترش آنها در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.