۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 473974

مشاور رئیس‌جمهور سوریه به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش دمشق به پیروزی ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفت: در صورتی که سیاستهای دونالد ترامپ با دیدگاهها و خواسته‌های دمشق، مطابقت داشته باشد، ما آماده همکاری با وی هستیم.

وی در گفتگو با شبکه ان پی آر آمریکا گفت: دمشق امیدوار است که آمریکا در دوره دونالد ترامپ عضو مؤثری در نبرد علیه تروریسم باشد.

شعبان افزود: سوریه در نتایج انتخابات آمریکا دخالتی نمی‌کند و آنچه برای مردم سوریه مهم است، سیاستی است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا در پیش می‌گیرد.

مشاور اسد افزود: در صورتی که این سیاست با خواسته‌های دمشق مطابقت داشته باشد، سوریه آماده هرگونه همکاری با آمریکا و سایر کشورهایی است که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کنند.

شعبان در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد که دخالت‌های آمریکا در امور کشورها نتیجه‌ای جز فجایع نداشته است و واشنگتن باید سیاست همکاری با کشورها را در پیش گیرد نه سیاست دیکته کردن و دستور دادن.

لازم به ذکر است که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه زمانی که ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود، سخنان وی را کم اهمیت دانسته بود.

اسد در یک گفتگوی رسانه‌ای خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود: ما به سخنان شما اعتماد نداریم، زیرا شما صرف نظر از خوب و یا بد بودن سخنانتان، در آنچه می‌گویید صادق نیستید.

معارضان سوریه برخودار از حمایت‌های غرب بعد از پیروزی دونالد ترامپ ابراز امیدواری کردند که عملکرد ترامپ بر خلاف اظهارات قبلی‌اش درخصوص حل و فصل بحران سوریه باشد.

نصر الحریری عضو هیئت سیاسی ائتلاف ملی معارضان سوریه روز چهارشنبه به خبرگزاری اپوتنیک گفت: آمریکا رهبری گروه دوستان ملت سوریه را بر عهده دارد و سخنانی که ترامپ بر زبان آورده، غیر قابل قبول است.

وی افزود: تدوین سیاستها در آمریکا بویژه سیاستهای خارجی این کشور، توسط نهادهای سیاسی مرسوم صورت می‌گیرد.

ترامپ تاکید کرده است که شکست گروه تروریستی داعش برای او نسبت به قانع کردن بشار اسد به کناره‌گیری در اولویت است.

ترامپ معتقد است که بشار اسد با تروریستها به شکل مؤثری می‌جنگند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خواستار جلوگیری از دخالتهای کشورش در خارج برای ساختن کشورهای دیگر و به جای آن توجه به حل مشکلات داخل آمریکا شده است.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب حد نصاب آرا پیروز کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.