با نگاهی به فروش هفتگی فیلم‌ها در نیمه اول و دوم سال خواهیم دید تنها هفته اول فروردین اقبال مخاطب نزدیک به 8 میلیارد بوده که تکرار نشدنی است.

 «فروشنده» نتوانست فروش هفتگی را به اوج برساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فروش هفتگی 6 ماه نخست سال 1395 حکایت از اوج فروش در هفته دوم یعنی 4 فروردین ماه دارد. اوجی که به یکباره سینمای ایران را به فروش 7 میلیارد و 951 میلیون تومان رساند. این اوج در هفته سوم که 11 فروردین ماه است به 6 میلیارد و 236 میلیون تومان رسید . روند افت فروش فیلم ها تا هفته 9 ادامه داشت و در هفته 9 به فروش 4 میلیارد و 71 میلیون تومان رسید و در هفته دهم با تغییر فیلم ها کمی اوج می گیرد و فروش به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان رسید.

بعد از اکران نوروزی و اقبال مخاطب نسبت به این آثار اکران دوم و سوم عید چندان موفق نبود و فروش فیلم ها از 4 میلیارد به 2 میلیارد و در هفته 15 که در  2 تیرماه است به 1 میلیارد و 441 میلیون تومان رسید البته این افت دلیل دیگری هم داشت ماه مبارک رمضان معمولاً مخاطبین کمتر به سینماها مراجعه می کنند و در این موقعیت شب های قدر است. بعد از ماه مبارک رمضان فروش فیلم ها بالاتر می رود اما اگر نگاه درستی به میزان فروش هفتگی فیلم ها بیاندازیم خواهیم دید هیچ گاه فیلم ها به اوج هفته دوم سال و به مرز 7 میلیارد نرسیدند و در مدت ماه های مرداد و شهریور تلورانس فروش فیلم ها بین 3 میلیارد و 319 میلیون تومان تا 4 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

اگر نگاه درستی به آمار و ارقام بیاندازیم خواهیم دید اکران نوروز و چیدمان درست فیلم ها باعث شد تا به فروش درست 7 میلیارد و 951 میلیون تومان رسید. اما این رقم و این اقبال تا به امروز تکرار نشده است . در 6 ماه اول سال متوسط فروش هفتگی 4 میلیارد و 129 میلیون تومان است.

شش ماه دوم سال فروش فیلم‌ها کمی متفاوت شد در هفته آخر شهریورماه فروش فیلم ها به 3 میلیارد و 275 میلیون تومان رسید. این درحالی است که فیلم «فروشنده» از تاریخ 5 شهریورماه اکران شد و اگر به جدول نگاه کنیم در هفته اول فروش سینماها به 4 میلیارد و 818 میلیون تومان رسیده و در هفته دوم نیز به بالاترین مرز خود به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان دست یافته است اما به یکباره در هفته های سوم نمایش 24 شهریورماه با افت 500 میلیونی مواجه شده و در هفته پنجم نیز این افت ادامه دارد و به نزدیک 1 میلیارد رسید.

هفته سوم و چهارم نیمه دوم سال که مصادف با ماه محرم است با افت فروش مواجه هستیم و در هفته هفتم که آخرین آمار فروش است با فروش 2 میلیارد و 686 میلیون تومان دست یافت میزان متوسط فروش هفتگی در شش ماه دوم سال به 2 میلیارد و 676 میلیون تومان رسیده است.

اگر نگاه دقیقی به جدول نیمه دوم سال بیاندازیم خواهیم دید براساس آمار و ارقام نیمه دوم سال مانند سالهای گذشته سینمای ایران تجربه خوبی در اکران فیلم ها ندارد تنها اتفاقی که در سینمای ایران قابل بررسی است فیلم های اکران نوروزی است که در گونه های مختلف توانست نظر مخاطب را به خود جلب کند. در هیچ یک از زمانهای دیگر به تمام علایق مخاطب توجه نشد و به نظر می رسد تا پایان سال این اتفاق تکرار نشدنی است.

حتی فیلم «فروشنده» و اکران آن نیز نتوانست اوج 7 میلیاردی هفته اول سال را تکرار کند و در هفته اول تنها توانست میزانی از اقبال مخاطب را با خود همراه کند و در هفته اول نمایش، مخاطب سینما را به همراه دیگر فیلم های اکران شده با خود همراه کرد و در آن تاریخ فروش هفتگی را به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان رساند این درحالی است که برخی دیگر از فیلم در نیمه اول سال فروش هفتگی بالاتری را تجربه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.