قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: یک سوم پرسنل کمیته امداد استان را مددکاران تشکیل می دهند و به دلیل ارتباط بیشتر آنان با مددجویان و تمامی اعضاء خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با طرح آسیب های اجتماعی با محوریت آموزش و پژوهش برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به فعالیت ۳۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان گفت: این مراکز با محوریت جماعت در مساجد و محله های استان فعالیت دارند که از ظرفیت موجود در این مراکز می توان جهت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده نمود.

علی ملک پور افزود: یک سوم پرسنل کمیته امداد استان را مددکاران تشکیل می دهند و به دلیل ارتباط بیشتر آنان با مددجویان و تمامی اعضاء خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

وی به همکاری حوزه های حمایت و سلامت خانواده، فرهنگی و مشاوره تأکید کرد و افزود: وظیفه اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که رفع مشکل مسکن مددجویان استان تا پایان سال ۱۳۹۷، از برنامه های این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان به کسب رتبه ششم کشوری درخصوص توانمندسازی اشاره کرد و گفت: طی هفت ماه اول سال جاری ۶/۵ درصد از مددجویان پالایش خالص شده اند که رفع مشکلات درمانی و فرهنگی خانواده ها از اولویت های بعدی کمیته امداد است.

ملک پور با بیان اینکه خدمت در کمیته امداد تخصصی است، افزود: کمیته امداد استان سرانه حدود ۵ هزار خانواده را در غالب طرح توسعه بیمه های اجتماعی آنها  پرداخت می کند که در آینده مستمری آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در ادامه کامران بهرامی، رئیس اداره مناطق شهری و روستائی اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود:ستاد مبارزه با مواد مخدر از هر طرح و ایده جدیدی که در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و درمان مددجویان و جامعه باشد استقبال می کند.

بهرامی به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: کشور ایران در کانون خطر قرار دارد که استان چهارمحال و بختیاری با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی می تواند به عنوان یک استان نمونه در مبارزه با مواد مخدر و مباحث فرهنگی عمل کند.

وی در پایان تصریح کرد:برای تربیت مربیان و اساتید در آسیب های اجتماعی، کاهش و رفع مشکلات در بعضی از استان ها برای ده نفر به صورت مجازی آموزش داده می شود که این طرح  در استان چهارمحال و بختیاری نیز در حال اجرا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.