عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینهٔ برخورد با حقوق‌های نجومی دولت، مجلس و قوه قضائیه تا به‌ حال نمره خوبی در این زمینه نگرفته‌اند یعنی آنچه باید انجام می‌دادند هنوز انجام نداده‌اند.

مسئولان در برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی نمره خوبی نگرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه استانی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی درزمینهٔ برخورد با حقوق‌های نجومی اظهار داشت: دولت، مجلس و قوه قضائیه تا به‌ حال نمره خوبی در این زمینه  نگرفته‌اند یعنی آنچه باید انجام می‌دادند هنوز انجام نداده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قضاوت قوه قضائیه این است که باید یک گزارشی از دولت برسد تا یک اقدام قضایی انجام دهد کما اینکه ما اعتقادداریم سازمان بازرسی کل کشور وظیفه ورود دارد و گزارش به دادگاه‌ها داده و برخورد کند.

وی با بیان اینکه دولت نیز خود آفریننده فیش‌های نجومی بوده کار خاصی در این رابطه نکرده است خاطرنشان کرد: آنچه ما دیدیم سه چهار برکناری بوده که برخی از این برکناری‌ها به‌صورت واسطه، مستقیم یا غیرمستقیم در برخی شرکت‌ها مشغول می‌شوند و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه قانونی که مجلس می‌خواست تصویب کند مناسب برخورد با این موضوع نبود گفت: آنچه خواست رهبر معظم رهبر انقلاب بود این نبود که در صحن مجلس آورده بودیم نبود و این قصه به‌صورت نظام چنگ انداخت و ظلم به انقلاب ما بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه انقلابی و ساده زیستی مردم در اوایل انقلاب گفت: این درست نیست که برخی از مسئولان از امکانات نظام استفاده کنیم و از حداکثر منابع نظام برای منافع شخصی خود استفاده کرده‌اند و این مسئله خیلی بد است و باید جلوی این کارها گرفته شود.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: مجلس باید در قضیه حقوق‌های  نجومی مجدداً باید ورود کند و مجلس مجدداً با 50 امضا می‌توانیم موضوع را در صحن مجلس مطرح کنیم از تمام ظرفیت آیین‌نامه مجلس استفاده می‌کنیم و با این قضیه برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه کار خوبی که انجام شد بحث پاداش‌ها بود که بر این اساس حداکثر پاداش باید 5 برابر حداقل پاداش‌ها باشد، حداکثر پاداش باید 150 میلیون تومان در کشور باشد اما برخی در کمیسیون تلفیق آن‌قدر فشار آوردند که 5 برابر را 7 برابر کردند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند میگویند این پاداش حقمان است، خاطرنشان کرد: در زمینهٔ حقوق‌های نجومی اقدام مناسب و آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده صورت نگرفته است ، مجلس مسئول است و به دلیل این‌که دامن مجلس در مورد حقوق نجومی پاک است می‌تواند محکم بایستد و  می‌تواند در این زمینه ورود کند و از ارزش‌های انقلاب دفاع کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.