کرج- رئیس اداره‌کتابخانه‌های عمومی‌کرج با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور ۷۴ دقیقه است این درحالی است‌که سرانه مطالعه شهروندان کرجی ۷۹ دقیقه است، گفت: متاسفانه تعداد کتابخانه های عمومی در کرج پاسخگوی جمعیت کتابخوان این شهر نیست.

تعداد کتابخانه های کرج متناسب با نیاز شهروندان نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین زکریاپور اظهارکرد: بالا بودن سرانه مطالعه در کرج در مقایسه با میانگین‌ کشوری نشانگر این است که علی رغم زیرساخت های نامناسب کتابخوانی کرجی‌ها به مطالعه اهمیت می‌دهند.

وی افزود: بدون شک اگر تعداد کتابخانه‌های موجود در کرج افزایش یابد شاهد افزایش قابل توجه سرانه مطالعه در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره‌کتابخانه‌های عمومی‌کرج اضافه‌کرد: درحال حاضر ۱۷ کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار روستایی در کرج فعال بوده و به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به نبود کتابخانه در برخی مناطق کرج خاطرنشان کرد: شهرداری در طرحی مشارکتی نسبت به ایجاد قرائت خانه در این شهرستان اقدام خواهد کرد.

زکریاپور ابرازکرد: بنا شده شهرداری اعتبار لازم برای ساخت این قرائت خانه ها را تامین و پس از تکمیل، مدیریت این فضاهای فرهنگی را به اداره کتابخانه‌های کرج واگذارکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.