عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت را توجه به مناطق محروم و مرزی دانست.

آثار طرح تحول سلامت در مناطق محروم و مرزی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمد نعیم امینی فر از وزیر بهداشت به عنوان یکی از مدیران برجسته نظام یاد کرد و گفت: در سال ۹۲ که مردم به دولت تدبیر و امید رای دادند با معرفی دکتر هاشمی به عنوان گزینه وزارت بهداشت، جامعه پزشکی را احساس دوگانه ای فرا گرفت.

نماینده مردم ایرانشهر و دلگان در مجلس ادامه داد: در زمان معرفی دکتر هاشمی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، جامعه پزشکی از یک طرف بسیار خوشحال بودند که یکی از برجسته ترین چشم پزشکان ایران و آسیا به عنوان وزیر معرفی شده و از سوی دیگر نگران بودند که از عدم حضور ایشان در لباس طبابت دچار خسران شویم.

امینی فر با بیان اینکه در سه سال گذشته گستره خدمات وزارت بهداشت سراسر ایران را فرا گرفته است، افزود: امروز با مدیری سر و کار داریم که معیارهای کارایی را به حدی بالا برده است که کار را برای وزرای بهداشت آینده دشوار کرده و امروز حضور وزیر بهداشت در این استان و شهرستان دلگان نوید بخش روزهای خوب برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه است.

وی از وحدت اهل تشیع و تسنن در دلگان به عنوان یکی از مهمترین مشخصه های این شهرستان عنوان کرد و گفت: به رغم تمام ظرفیت های موجود در شهرستان دلگان، از محرومیت تاریخی رنج می برد اما امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحول سلامت متعلق به کل نظام جمهوری اسلامی ایران است و سکاندار آن دکتر هاشمی است که توانسته گشایش های بسیار خوبی را در مشکلات مردم ایجاد کند و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم قرار گیرد.

وی، یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت را توجه به مناطق محروم و مرزی دانست و گفت: این طرح حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت را افزایش داده است.

امینی فر با اشاره به عنایت ویژه وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اصلی ترین خواسته مردم این منطقه علاوه بر تکمیل مرکز درمان بستر، پیگیری احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی دلگان است که خوشبختانه با نظر مثبت وزیر بهداشت مراحل اخذ مجوز و اجرایی آن پس از بررسی در سازمان برنامه و بودجه در آینده انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.