کرمان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت:رفع تصرف از دو میلیون و پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گردشگری سیرچ کرمان در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان قرار گرفته است.

 رفع تصرف از ۲۰۵ هکتار از اراضی ملی در سیرج کرمان

به گزارش قدس آنلاین، دادخدا سالاری با تاکید بر اینکه فرصت را از متصرفان به حریم رودخانه منطقه گردشگری سیرج سلب خواهیم نمود ،اظهار داشت:  اقدامات مقتضی جهت رفع تصرف کامل از اراضی غصب شده متعلق به بیت المال در حال انجام  و مورد رصد و پیگیری جدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار دارد.

این مقام قضائی تصریح کرد:پس از رصد این شورا دائر بر اینکه زمین خوران و کوه خواران با سوء استفاده از عدم نظارت کافی و کامل سازمان های ذیربط طی سال های گذشته در منطقه خوش آب و هوا و کوهستانی سیرچ اقدام به تصرفات غیر قانونی می نموده اند،شورای حفظ حقوق بیت المال اقدام به تصرف اراضی ملی و دولتی نمود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: افراد مذکور در زمین های تصرفی اقدام به احداث ویلا و فروش زمین های غصب شده به افراد متمول و خوش نشین نموده بودند که حسب دستور ریاست  شورای حفظ حقوق بیت المال استان مبارزه با این پدیده در دستور کار قرار گرفته است.

سالاری تصریح کرد: از زمان آغاز این مبارزه تاکنون بخشی از این اراضی آزادسازی و به بیت المال اعاده گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان مجموع زمین های تصرف شده غیر قانونی را حدود ۲۰۵ هکتار اعلام و افزودند:  با توجه به تعرض برخی افراد به حریم رودخانه سیرچ رها سازی حریم رودخانه توسط شرکت آب منطقه ای و با مجوزهای قضایی عملیات اجرایی آن شروع و در حال انجام قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.