ایلام- مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشورگفت: ۱۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه کم‌ بهره به مؤسسات قرآن و عترت اختصاص یافت.

۱۲۰میلیارد ریال وام به مؤسسات قرآنی ایلام اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین محمدی اظهار داشت: هدف غایی مؤسسات ارتقا و نهادینه‌ سازی فرهنگ ناب قرآنی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه  نظارت بر مؤسسات قرآنی برای دستیابی افزایش تعاملات بخش مردمی و نهادهای دولتی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است، یادآور شد: فعالیت‌های مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی در سه حوزه شامل حوزه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و حوزه پژوهشی انجام می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآن وعترت کشور با بیان اینکه این اتحادیه  در همه کمیسیون‌های شورای فرهنگ توسعه قرآنی کشور حضور دارد، خاطر نشان ساخت: کمیسیون تبلیغ و ترویج و کمیسیون پژوهش نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و هم‌اکنون بودجه‌ها را در ارتباط با همین مسائل هدایت می‌کنیم.

حسین محمدی بیان داشت: مصوبات این شورا، نافذ و به همه دستگاه‌های اجرایی در ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می‌شود و شورای توسعه فرهنگی و قرآنی  در زمینه فعالیت‌های قرآنی کشور تصمیم‌گیرنده است.

وی با اشاره به اینکه اولین بار در سال ۹۳ یک ردیف بودجه به فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا کرد، گفت: در سال ۹۴ شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان‌ها در سراسر کشور فعال شد و در تعامل با مجلس شورای اسلامی نیز توانسته‌ایم حضور فعالی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کمیسیون‌های چهارگانه شورای فرهنگی قرآنی داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشور خاطر نشان ساخت: اعتبارات خاصی به مؤسسات قرآنی اختصاص داده شده که در این زمینه مبلغی بالغ‌ بر ۱۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه در چند هفته اخیر با کارمزد ۲ درصد به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.