مشهد- نائب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام مصیبت بزرگ جهان اسلام را استبداد دانست و گفت:‌ مقابله با استبداد تنها با پیروی از سیره امام رضا(ع) میسر است.

مقابله با استبداد با پیروی از سیره امام رضا(ع) میسر است

به گزارش قدس آنلاین، شیخ عبدالله کتمتو شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی «امام رضا (ع) رمز وحدت و ائتلاف اسلامی» در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، اظهار کرد: امام رضا (ع) چگونگی ایستادگی و مقابله با استبداد و حاکمان استبدادی و ظلم را به ما آموختند.

وی افزود: برای مقابله با این مشکل تنها پیروی از سیره امام رضا (ع) می تواند راهگشا باشد زیرا آن حضرت در جور و استبداد بودند اما در برابر همه حاکمان اخلاقیات را رعایت می کردند و زمانی که مامون ایشان را ولیعهد قرار داد در مقابل ظلم ایستادگی کردند و پیروی از رفتار پیامبر اسلام (ص) در همه حرکات اجتماعی و سیاسی ایشان هویدا بود.

نائب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام خاطرنشان کرد:‌ در زندگی امام رضا (ع) و سیره ایشان حقایقی نهفته است، که درس های بزرگی برای جامعه اسلامی امروز ماست و هر کس به زیارت قبر امام رضا (ع) بیایید و به حقیقت شیوه زندگی ایشان پی ببرد، در درک حقایق انسانی و فطری موفق خواهد بود.

پیام این نشست وحدت، ائتلاف، انسجام و عزت مسلمانان

در ادامه این نشست مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: حضرت رضا(ع)   در حدیثی برای کسانی که  امر اهل بیت(ع)   را احیا کنند، دعا کرده و فرمودند «رحمت خداوند شامل شخصی می شود که امر معصومین(ع) را تبلیغ و زنده کند».

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار گفت: در سخنان گهربار امام رضا(ع)،   بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آن ها به سوی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعم از مسلمان و غیرمسلمان، تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین(ع) شناخته شده است، از آنجا که  اهل بیت علیهم السلام به مبدأ وحی مرتبط هستند، زمینه پذیرش سخنان آن ها در هر انسانی که از فطرت الهی برخوردار باشد، وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم علما و فضلا نتایج این هم اندیشی را به همه مسلمانان ابلاغ کنند، افزود: یقینا شما بزرگان پیام این نشست را که وحدت، ائتلاف، انسجام و عزت مسلمانان را تامین می کند، به سمع و اطلاع جهان اسلام می رسانید.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین خاطرنشان کرد: با برگزاری این گونه نشست ها و هم اندیشی ها، جامعه مسلمان بتواند توطئه ها و نقشه های مستکبران و دشمنان را که همواره در صدد براندازی دین مبین اسلام و خدشه دار کردن این دین آسمانی هستند، نقش بر آب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.