به دنبال ترور سفیر روسیه در آنکارا و حمله به یکی از بازارهای کریسمس در برلین، رئیس جمهوری روسیه به سرویس‌های مخفی خود دستور داد تا امنیت در داخل و خارج از کشور را تقویت کنند.

دستور پوتین برای تشدید تدابیر امنیتی در داخل و خارج روسیه

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از ایسنا؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورس روسیه گفت: من از سرویس‌های مخفی می‌خواهم تا اقدامات بیشتری را برای تضمین امنیت در داخل و خارج از روسیه انجام داده و امنیت نهادها و کارکنان روس در خارج از کشور را افزایش دهند. سرویس‌های مخفی باید اقداماتشان را با آژانس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها تقویت و تشدید کنند.

همزمان با اینکه ترکیه و روسیه متعهد شدند تا ترور آندری کارلوف، سفیر مسکو در آنکارا به بهبود روابط این دو کشور خدشه وارد نکند، تیمی از بازرسان روسیه روز گذشته وارد ترکیه شدند تا درخصوص این رویداد تحقیق کنند.

این رویداد روابط آنکارا و مسکو را که مرتبا درخصوص جنگ داخلی سوریه با یکدیگر اختلاف داشتند اما در هفته‌های اخیر در زمینه تخلیه حلب با یکدیگر همکاری‌هایی را آغاز کرده بودند خدشه‌دار می‌کند.

پوتین در واکنش به این ترور به دیپلمات‌های ارشد و روسای جاسوسی خود دستور داد تا به دنبال تقویت امنیت هیئت‌های دیپلماتیک روسیه در سراسر جهان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.