قم-مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حقوق‌های نجومی را موجب ننگ عنوان کرد و گفت: این مسئله باید به‌صورت جدی دنبال شود زیرا علاوه بر اختلافات سیاسی و جناحی آبروی نظام را به مخاطره می‌اندازد.

حقوق‌های نجومی آبروی نظام را به مخاطره انداخته است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر  پنجشنبه در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گرفت، با اشاره به اینکه کمیته امداد برآمده از متن انقلاب است، اظهار داشت: باوجود اینکه برخی نهادهای انقلابی به‌مرورزمان حذف و یا ادغام می‌شوند کمیته امداد همچنان هویت خود را حفظ کرده است، امیدواریم همواره تجربه خدمت به محرومان در این نهاد صیانت شود.

وی با بیان اینکه هویت کمیته امداد هویتی اسلامی و انقلابی است، افزود: برای پیشبرد امور این نهاد لازم است که همه کمیته امداد را به‌عنوان یک‌نهاد ارزشی بنگرند.

آیت‌الله اعرافی خدمات برون‌مرزی به نیازمندان را مورداشاره قرار داد و گفت: خدمت به نیازمندان در حال فرامرزی شدن است و با وجود اینکه  با مشکلات اعتباری روبه‌رو هستیم اما به دنبال گسترش و توسعه خدمت‌رسانی به کشورهای اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به محرومان باید با جبهه مقاومت نیز همراه شود و در این راستا حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را با کمیته امداد داشته باشند زیرا روحانیون در طول تاریخ علاوه بر هدایتگری مردم دستگیری از مستضعفان را نیز بر عهده داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور راه‌اندازی مرکز امور بانوان در کمیته امداد را مورداشاره قرار داد و گفت: این اقدام که برای نخستین بار در قم انجام‌شده باید در سراسر کشور ادامه یابد.

امام‌جمعه قم سراسر کشور بر ضرورت ایجاد کارگروه مشترک امداد و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: آموزش‌های لازم باید به روحانیون داده شود تا مبلغان در سفرهای تبلیغی با امداد همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به فرهنگ کارآفرینی در جامعه افزود: با استقلال و کارآفرینی باید در فرهنگ جامعه تقویت شود و توجه به آسیب‌های اجتماعی که مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد، موردتوجه واقع شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اثرات منفی حاشیه‌نشینی اظهار داشت: دیدن صحنه‌های حاشیه‌نشینی قلب هر انسان باوجدانی را به درد می‌آورد، که این نگاه باید بیش‌ازپیش در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی موجب ننگ نظام است، تصریح کرد: این مسئله باید به‌صورت جدی دنبال شود زیرا علاوه بر اختلافات سیاسی و جناحی آبروی نظام را به مخاطره می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.