کرمان- مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان گفت: جمعیت جوان استان رو به کاهش است و کرمان به سمت بحران کهنسالی پیش می‌رود.

کرمان به سمت بحران کهنسالی می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، حسین زین‌الصالحین گفت: بیش از ۲۰۰ ایستگاه کاری و ۶۶ دفتر پیشخوان در استان کرمان نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار قطعه کارت ملی هوشمند برای مردم استان کرمان صادر شده است خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها با ثبت‌احوال لینک هستند و تقریبا ۱۶ هزار نقطه به ثبت‌احوال متصل بوده و به صورت آنلاین و یا حضوری خدمات دریافت می‌کنند.

زین‌الصالحین با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان کرمان برای استفاده از خدمات به صورت الکترونیکی ایجاد شده است گفت :تراشه‌ای روی کارت ملی هوشمند وجود دارد که از آن طریق امکان ورود به فضای مجازی مقدور می‌شود و در آینده شرکت در برگزاری انتخابات نیز با ارائه کارت ملی هوشمند امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند ضریب امنیت اطلاعاتی را بالا برده و جعل‌ها کاهش پیدا می‌کند تاکید کرد: در دولت الکترونیک هر کار که قرار باشد انجام شود از طریق کارت ملی هوشمند ممکن است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان به بحث جمعیت استان کرمان اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت و فرزندآوری نیاز اصلی استان و یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.