مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از فعالیت ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوان فعال در کشور خبر داد.

فعالیت ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوان فعال در کشور

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی که از وجود ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوان فعال در کشور خبر داد و افزود: بطور کلی این سازمان ها در چهار بخش اعتقادی-مذهبی، اجتماعی، فرهنگی وعلمی-پژوهشی فعالیت دارند.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان اظهار داشت: ۲۵ درصد از سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال در موضوعات اعتقادی - مذهبی همچون قرآن پژوهی، بسط ارزش‌ها و اعتقادات، صحیفه سجادیه و ... فعالیت می‌کنند که در این میان قرآن و نهج‌البلاغه از بیشترین میزان استقبال برای فعالیت در بین جوانان برخوردار است.

وی مشکل اصلی سازمان های مردم نهاد جوان فعال در حوزه اعتقادی-مذهبی را نداشتن برنامه های خلاقانه دینی دانست و تاکید کرد: علت اصلی این موضوع را می توان در عدم توانمندی این سازمان ها برای تولید و اجرای برنامه های خلاقانه دینی دید که برای حل این مشکل باید به فکر توانمندسازی آنها بود.

حجتی با بیان اینکه توانمندسازی سمن های جوان نیازمند توجه و سرمایه گذاری دولت است عنوان کرد: در برنامه ریزی های مربوط به تخصیص بودجه می بایست سهم بیشتری برای توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی جوانان از طریق سازمان‌های مردم نهاد قائل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.