معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: در حال حاضر ضریب آسیب های اجتماعی در میان ایثارگران پایین است.

ضریب آسیب های اجتماعی در میان ایثارگران پایین است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی ایزدیافزود: جامعه ایثارگری ترکیبی از عموم جامعه ایران است اما در این جامعه صورت انگشت شمار آسیب های اجتماعی وجود دارد که قابل مقایسه با عموم جامعه نیست و بسیار کم است.
وی بدون اشاره به نوع و مصداق های آسیب های اجتماعی در میان ایثارگران، تصریح کرد: بنیاد شهید برنامه های متعددی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان ایثارگران دارد و با کمک همیاران جامعه ایثارگری، راهکارهای جلوگیری از این آسیب ها آموزش داده می شود.
ایزدی خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه های متولی و اقدامات به موقع بنیاد شهید، ‌آسیب های اجتماعی در ایثارگران ساماندهی شده است و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در جامعه ایثارگری به عنوان یک موضوع مهم در این نهاد است.
وی اظهار کرد: اگر آسیبی به ایثارگر وارد شده باشد بنیاد شهید با کمک خانواده و فرد ایثارگر کمک می کند، تا این فرد به شرایط عادی برگردند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: مراکز مشاوره در بنیاد شهید کمک جدی برای کاهش آسیب های اجتماعی دارند و امروز ۸۸ مرکز مشاوره ای برای کاهش آسیب های اجتماعی و دیگر مشاوره های موردنیاز ایثارگران فعالیت دارد.
وی ادامه داد: با تلاش این مراکز، امروز میزان آسیب های اجتماعی در میان ایثارگران کمتر است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اقدامات انجام شده از سوی بخش مددکاری بنیاد شهید در زمینه آسیب های اجتماعی جامعه ایثارگران، گفت: آمار کم تعداد ایثارگران دارای آسیب های اجتماعی نشان دهنده این است که در کنار اعتقادات و ارزش هایی که در بین جامعه ایثارگری وجود دارد، حوزه مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و وظایف خود را به خوبی دنبال می کند.
براساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور ۵۴۶ هزار و ۱۰۸ تن است که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۵۲۸ تن، جانباز زیر ۲۵ درصد(شامل ۵۹ درصد از جانبازان) به شمار می آیند و ۲۲۵ هزار و ۵۸۰ تن (شامل ۴۱ درصد جانبازان) بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.