وزیر سابق بهداشت گفت: مناطقی هستند که در آن‌ها امکانات دولتی به صورت محدود وجود دارد اما با کمک خیرین، درمانگاهی درست شده است، در اینجا اگر به پزشک بگوییم در درمانگاه فعالیت نداشته باش، ممکن است به نفع مردم نباشد، اما این‌ها استثنا هستند و نباید در قانون بیاید.

قانون را نباید بر پایه استثنا بست/ امکانات مناطق محروم معمولا دولتی است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد حسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا استثنا شدن پزشکان مناطق محروم از قانون تمام وقتی، می تواند مشکلی را ایجاد کند یا خیر؟، گفت: امکانات مناطق محروم معمولا دولتی است و اصولا بخش خصوصی زیاد فعالیت ندارد، به‌همین دلیل منطقی این است که وقتی فقط سیستم دولتی وجود دارد آن پزشک هم فقط در سیستم دولتی کار کند اما در بعضی شهرستانها امکانات دولتی محدود است و نیاز مردم بیشتر است.

وی افزود: در زمانی که بنده نیز در وزارتخانه بودم، این بحث مطرح شد که در شهرستان هایی که امکانات دولتی کم است ولی پزشک آنجا حضور دارد(یا وزارتخانه اعزام کرده یا اهالی پزشک را آورده اند)، نباید دست پزشک را بست که فقط در این امکانات کم فعالیت داشته باشد.

طریقت منفرد اضافه کرد: بنابراین در جاهای خاص به دلیل این واقعیت اجازه می دادند پزشک در خارج از سیستم دولتی کار کند و نیاز مردم را برطرف نماید اما این بسیار محدود است.

وزیر سابق بهداشت در ادامه گفت: مناطقی هستند که در آن‌ها امکانات دولتی به صورت محدود وجود دارد اما با کمک خیرین، درمانگاهی درست شده است که نیاز شهر را برآورده می‌کند، در اینجا اگر به پزشک بگوییم که در درمانگاه فعالیت نداشته باشد، ممکن است به نفع مردم نباشد، اما این‌ها استثنا هستند و به دلیل اینکه محدوند نباید در قانون بیاید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.