اولین کنفرانس علوم انسانی و دینی؛ مبارزه با افراط گرایی آغاز به کار کرد.

نادانی،منشا افراط گرایی در جهان اسلام است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس علوم انسانی و دینی؛ مبارزه با افراط گرایی صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امتیازی که این کنفرانس نسبت به سایر جلسات دارد این است که از خاستگاه علم به موضوع افراط گرایی می پردازد. پدیده افراط گرایی از جهل سرچشمه می گیرد. اصولا افراط گرایی چون بازتاب اجتماعی دارد، ظهور و بروز زیادی دارد. افراط گری که امروزدر منطقه شاهد آن هستیم، ریشه های کج فهمی و بد فهمی در آن وجود دارد. این افراط گرایی می تواند روابط را منهدم و نابود کند.

حجت الاسلام مبلغی ادامه داد:بر همین اساس دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری دانشگاه بغداد، به این سمت گرایش پیدا کردند که کنفرانس هایی با نگاه علمی و تخصصی در مورد افراط گرایی برگزار شود. ما باید نگاه جامعه شناسانه نسبت به پدیده های اجتماعی داشته باشیم و در این باره تاریخ را به خوبی بشناسیم. در این زمینه باید دانش ها را کنار هم قرار دهیم. افراط گرایی موجود در اسلام امروزی، فلسفه برگزاری این کنفرانس است. امیدواریم که این کنفراس ادامه داشته باشد تا به یک وفاق علمی و دینی برسیم.

سپس در ادامه عادل ضیایی دبیر علمی کنفرانس در این مراسم خاطر نشان کرد:دانشگاه مذاهب اسلامی امیدوار است که با برگزاری این کنفرانس سهمی در مبارزه با افراط گرایی در جهان اسلام داشته باشد.

وی افزود:پیشنهاد اول برگزاری این مراسم، از یک سال پیش توسط رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت الاسلام مبلغی داده شد. برای جمع آودی مقالات یک فراخوان عمومی داده شد. از سال گذشته ما هفت پیش نشست در شهرهای گرگان بغداد قم و تهران برگزار شده  است و سعی بر آن شده است که تمام مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس ترجمه عربی و فارسی داشته باشد.

همچنین آیت الله تسخیری در این مراسم سخنرانی مفصلی به زبان عربی داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.