تحلیلگر امنیتی اهل چک تأکید کرد که عربستان سعودی و آمریکا، در پس رشد و توسعه گروه تروریستی داعش قرار دارد.

عربستان و آمریکا، عامل رشد و نمو گروه تروریستی داعش هستند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ "یاروسلاو شوگویچ" –تحلیلگر امنیتی چک تبار- تأکید کرد که آزادسازی حلب، ضربه محکمی به گروه های تروریستی و حامیان آن بود.

یاروسلاو شوگویچ افزود: بخش شرقی حلب، مرکز مهمی برای تولید، ذخیره و انباشت سلاح و نیز تجارت نفت سرقتی بود. در این منطقه حملات تروریستی در خاورمیانه و اروپا، برنامه ریزی می شد.

وی تصریح کرد که پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای متحد آن، نمایندگان گروه های تروریستی و حامیان آن را وادار کرد تا بدون مشارکت حامی اصلی خود به مذاکره بشتابند.

این تحلیلگر اهل کشور چک تاکید کرد که رژیم آل سعود و حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا در پس رشد و نمو گروه تروریستی داعش قرار دارند و تقویت این گروه تروریستی، از طریق دخالت های نظامی آمریکا در عراق، لیبی و دیگر کشورها انجام گرفته است.

در خصوص ائتلاف بین المللی ادعایی نیز "شوگویچ" تصریح کرد برخی کشورهای اصلی در این ائتلاف کذایی، خود در پس گروه های تروریستی و در رأس همه آنها داعش که نفت سرقتی سوریه را با اطلاع ائتلاف بین المللی قاچاق می کند، قرار دارند و جز پس از آغاز حملات هوایی روسیه، اوضاع سوریه هیچ تغییری نکرده بود.

وی در پایان هشدار داد که گروه تروریستی داعش، اکنون و به فضل اموال بسیاری که به ویژه از کشورهای عربی عضو ائتلاف بین المللی  باصطلاح مبارزه با تروریسم، به دست آورده است، پس از شکست در سوریه و عراق، هیچ مشکلی ندارد که عناصر خود را به دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی بزرگ منتقل کند؛ موضوعی که حملات تروریستی در این کشورها را افزایش خواهد داد.

بسیاری از گزارش های موثق، حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی از گروه های تروریستی را تأیید کرده اند و "بشار اسد" -رئیس جمهور سوریه- در گفتگو با تلویزیون ایتالیا، تأکید کرد که ریشه اصلی معضل تروریسم در جهان، همان مشکل ایدئولوژیک مبیتنی بر ایدئولوژی وهابی عربستان سعودی است و چنانچه نابودی تروریسم هدف باشد، باید ریشه این مشکل از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.