مشهد- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصمیم اخیر بانک مسکن برای ارایه تسهیلات ٥٠ تا ١٣٠ میلیون تومانی به انبوه سازان، گفت: ارایه این نوع تسهیلات شاید در برخی شهرهای کوچک و شهرستان ها کارایی داشته باشد، اما در کلان شهرها نمی تواند اثر گذاری داشته باشد.

سیاست تسهیلات دهی به انبوه سازان در کلانشهرها اثری ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط ساخت و ساز در کشور، اظهار کرد: ارایه تسهیلات ارزان در بحث مسکن نخستین گام برای ساماندهی این بازار است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات مسکن، تصریح کرد: هرچند سیاست تسهیلات دهی راهکار مناسبی برای تسهیل خانه دار کردن مردم است اما نرخ بالای سود وام ها اثرگذاری این سیاست را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه افزایش ساخت و ساز در کشور می تواند انباشت تقاضا در بحث مسکن را کاهش دهد، گفت: حمایت از انبوه ساز با ارایه مشوق های لازم می تواند رکود فعلی حاکم بر بازار مسکن را درمان کند.

بنایی ادامه داد: دولت در زمینه بهبود وضعیت مسکن باید برنامه مشخصی داشته باشد و با بررسی نتایج آتی سیاست گذاری های خود بهبود وضعیت بازار را پیگیری کند.

وی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس برای بهبود وضعیت بازار مسکن جلسات بسیاری با مسئولان امر برگزار کرده و به طور حتم در راستای تصمیم اخیر بانک مسکن در خصوص تسهیلات دهی به انبوه سازان نیز به بررسی تبعات اجرای این تصمیم خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.