۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 489712

ساری- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سنجش میزان سلامتی ۱۰ هزار مازندرانی خبر داد.

سلامت ۱۰ هزارمازندرانی مورد سنجش  قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر احمدعلی نعمتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، به راه اندازی مرکز مطالعات جمعیت شناسی مازندران تحت عنوان طرح کوهورت اشاره کرد و افزود: در این طرح ۱۰ هزار نفر از افراد سالم بین ۳۵ تا ۷۰ سال مورد سنجش قرار می گیرند و بانک اطلاعاتی برایشان راه اندازی می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۷هزار نفر مورد سنجش قرار گرفتند، یادآور شد: افراد شناسایی شده ۵۰ صفحه از سوالات کارشناسان را پاسخ می دهند و در این جامعه آماری علل بیماری های رخ داده در سال های آتی را بررسی و در اختیار پژوهشگران می گذاریم.

وی مزیت راه اندازی مرکز مطالعات جمعیت شناسی را شناسایی بیماری، علل شیوع و مطالعه برای برنامه های پیشگیرانه برای کاهش و مقابله با بیماری ها عنوان کرد و گفت: درصدد راه اندازی برج مطالعاتی در مازندران هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود ۲۰ پژوهشگاه مجزا در استان خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی این برج پژوهشی طی سه سال آینده، همه پژوهشگاه ها تجمیع می شوند.

دکتر نعمتی به راه اندازی مرکز تحقیقات سلامت جنسی و ناباروری نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز در دانشکده مامایی و پرستاری مستقر بوده و برای حفظ و ارتقاء سلامت جنسی چاره اندیشی می کند.

مشاور سازمان جهانی بهداشت در موضوع مالاریا در پاسخ سوال قدس آنلاین، با اشاره به اینکه در ایران پیشرفت های زیادی در رابطه با کنترل بیماری مالاریا داشتیم، یادآور شد: بیماری مالاریا تنها در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر مشاهده می گردد که تنها توسط مهاجران کشورهای افغانستان و پاکستان وارد کشور می شود.

دکتر نعمتی با بیان اینکه کشورمان از بیماری مالاریا پاک است، تاکید کرد: باانجام پایش های منظم، امکان ایجاد کلنی های این بیماری را به صفر رساندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.