روحانی در قدم اول دارایی‌های خود را اعلام کند/ دولت در برجام پنهان‌کاری نمی‌کرد کلاه سر مردم نمی‌رفت/ اگر شفافیت بود حقوق‌های نجومی شکل نمی‌گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی پیرامون لزوم شفافیت در امور اجرایی کشور گفت: اگر در امور اجرایی کشور شفافیت صورت گیرد مردم بهتر می‌توانند در انتخابات 96 افراد را انتخاب کنند.

وی افزود: خوب است رئیس جمهور در قدم اول در بحث شفافیت، دارایی‌های خود را اعلام کند. همانطور که اعلام کرد حقوق شهروندی را ابتدا از قوه مجریه شروع می‌کند موضوع شفافیت را هم از دولت و از شخص خودش شروع کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه خوب است حقوق‌ها، دریافتی‌ها، وام ها و دارایی های مسئولان شفاف شود، گفت: شخص رئیس جمهور و عمده وزرا از ابتدای انقلاب مسئولیت دولتی داشتند حال سوال اینجاست که چگونه به دارایی‌های میلیاردی رسیده‌اند. چرا حداقل 4 وزیر روحانی دارایی‌هایشان را اعلام نمی‌کنند و هربار بهانه‌ای می آورند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصولا شفاف‌سازی لازمه مبارزه با فساد است، تصریح کرد: هرکسی پولی از بیت‌المال برمی دارد باید صاحب بیت‌المال که مردم هستند از آن باخبر باشند که اگر چنین باشد دیگر حقوق‌های نجومی پیش نمی‌آید. چرا دولت برای شفافیت بهانه می‌آورد؟

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: این شفاف‌سازی باید در قراردادهای دولت هم وجود داشته باشد. اگر توافقی که در برجام صورت گرفت بطور شفاف بیان می‌شد و کارشناسان به موقع به دولت هشدار می‌دادند، آن وقت کلاه سر مردم و هیأت ایرانی نمی‌رفت.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در قبال مردم در این موضوع پنهان‌کاری کرد که البته پنهان‌کاری بخش مهمی از سیاست‌های دولت را شکل می‌دهد. هیچ دولتی در طول انقلاب کار خود را اینگونه بر پایه پنهان‌کاری قرار نداده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.