بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: به طور حتم ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان اطهار داشت: حوزه علمیه قم بر محور وجود حصرت معصومه (س) شکل گرفت و قم محور علم و جهاد شد.
وی افزود: سخنرانی افشاگرانه علیه رژیم شاه از سال ۱۳۴۲ پایه ریزی و شکل گرفت و ۱۹ دی ۵۷ زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی افزود: اولین جرقه شکل گیری این انقلاب در قم در این روز بود بطوریکه در یکی از روزنانه ها در ان زمان به امام راحل توهین شد و مردم و طلبه های قم نتوانستند این توهین را تحمل کنند و در این تاریخ قیام کردند که تعدادی از افراد را نیز به شهادت رساندند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای ثمر رسیدن این انقلاب خون های زیادی داده شده است گفت: ما امروز وارث خون شهیدان والامقام بوده و باید در مسیر شهدای والمقام حرکت کنیم.
یعقوبی با اشاره به جنایات رضاخان در تلاش برای گسترش بی حجابی زنان و موضوع کشف حجاب گفت: همه این اقدامات به خاطر بی کفایتی خاندان پهلوی و سلطه بیگانگان خصوصا انگلیس و آمریکا بر این کشور بوده است.
وی همچنین خطاب به خانواده هایی که دارای فرزندتن بیسواد هستند افزود: حیف است که این غنچه ها پژمرده شوند و خانواده ها باید اجازه دهند تا فرزندان آن ها درس بخوانند و بیسواد باقی نمانند.
عفت کلید تمام خوبی هاست
امام جمعه جاجرم نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در رابطه با اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان گفت :عفت کلید همه خوبی ها و بی عفتی کلید همه نا آرامی ها است ویقینا آگاه باشید  اگر امروز غربی ها شعار آزادی سر میدهند دلشان برای زنان نسوخته است 
حجت الاسلام موسوی افزود : امروز از قشر عظیم زنان به علت راندمان کاری بالا و دستمزد پایین برای بهره بری اقتصادی استفاده میکنند و از زنان و دختران برای تبلیغات و بازیابی های خود بهره میبرند 
وی خاطر نشان کرد : اسلام در رابطه با زنان نهایت حفظ حرمت و جایگاه شخصی را تامین کرده و زنان باید بدانند حجاب وسیله برای حفاظت آنان است تا مورد طمع بدخواهان قرار نگیرند.
وی ادامه داد: زنان و دختران ما امروز باید زنان و دختران شهدا را الگوی خود بدانندو الگوی غربی را دور بریزند و اگر میزان معرفت زنان و دختران خود را بالا ببریم قطعا در امر حجاب موثر خواهد بود  
وی در ادامه اظهار داشت :  مسئله منشور حقوق شهروندی مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه داشت وحقوق شهروندی را باید اولویت بندی کرد تا مشکلات مردم با وحدت مسئولین حل شود.
کشف حجاب یکی از برنامه های ننگین ضد دین بود
امام جمعه شیروان نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان گفت: یکی از برنامه های ننگین ضد دین نظام استکباری و رژیم پهلوی کشف حجاب بود.
حجت الاسلام کوثری افزود: با این روش ناامنی اخلاقی و مذهبی در جامعه بوجود آمد و آثار زشتی در جامعه ایجاد کرو که تاکنون جامعه به این گرفتاری مبتلاست.
وی ادامه داد: حجاب و پوشش مناسب زن و مرد در تمام اعصار و ادیان مورد توسعه صاحبان فطرت پاک بوده و امروز ترویج بی حجاب و ابتذال به یک حربه در جهت آسیب زدن به جامعه اسلامی تبدیل و دشمن می خواهد از راه بی بند و باری راه نفوذی پیدا کند.
وی با اشاره به گرامیداشت ۱۹ دی ماه ۵۷، این روز را روز تجلی دینداری و ولایت مداری و سلحشوری ملت ایران برشمرد و گفت: با این حرکت انقلاب اسلامی کلید خورد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.
همراهی علم با آرمانها، زمینه ساز الگو شدن کشور است
امام جمعه فاروج نیز درخطبه این هفته نمازجمعه شهرستان باتبیین محورهای مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان ودانشجویان بسیجی مدال‏ آوردانشگاه شریف ،برلزوم شکرگزاری نعمت نخبگی وظرفیت‏ها واستعدادهای بالا تاکید کرد و گفت:همراهی علم با آرمانها، زمینه‏ سازالگوشدن کشوراست.
حجة الاسلام عباسعلی قلی زاده درادامه با اشاره به مطالبات و منظومه فکری مقام معظم رهبری افزود:هرچه نظام اسلامی بتواند گستره خدمات‏ رسانی خود را به ملت افزایش دهد،به همان میزان تأثیرمستقیم درافزایش مقبولیت نظام خواهد گذاشت وبه کارآمدی نظام اسلامی منجرخواهد شد.
وی خدمت‏ رسانی به مردم راجزء اهداف اصلی تشکیل حکومت‏های دینی برشمردوخاطرنشان کرد:مسؤولان درهررده‏ ای که هستند، باید خود را خدمتگزارمردم بدانند.
خطیب جمعه فاروج حماسه ۱۹دی رابه عنوان جرقه اولیه انقلاب درسال ۱۳۵۷دانست وافزود:قیام مردم قم، قیامی پراثر و نوید بخش غلبه حق برباطل است.
وی ادامه داد:بصیرت، موقع شناسی و دشمن شناسی فریادی است که امروزهم درجبهه‏ های داخلی وخارجی ادامه دارد.
حجة الاسلام قلی زاده شتاب بخشیدن به حرکت روبه پیش انقلاب، ثابت وعیان‏ تر ساختن خصلت اسلامی ومردمی نهضت امام خمینی برای همگان را ازاهمیت وجایگاه قیام ۱۹دی برشمرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فاروج درادامه کشف حجاب را بزرگترین ظلم رضاخان به بانوان جامعه ایرانی دانست وگفت:رضا خان زنان را از اوج عزت به ذلت کشاند.
مسئولان سخنان شهید بهشتی را سرلوحه خود قرار دهند
امام جمعه شهر آشخانه نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنان گهر بار شهید بهشتی که فرموده اند ما تشنگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت گفت:  این امر باید برای مسئولین  سرلوحه باشد .
حجت الاسلام احمد زاده با توجه به سخنان چند روزه اخیر  بعضی از مسئولان گفت :اختلافات  در روش کشور داری بین مسئولین یک امر عادی است و مسئولین این اختلاف نظر ها را در جلساتی که با همدیگر دارند می توانند حل و فصل کنند تا به افکار عمومی مردم کشیده نشود . 
وی با اشاره به نزدیک بودن تاریخ کشف حجاب به دستور رضا خان بیان کرد : آن زمان که دشمن و پدر پیر استعمار در خصوص کشف حجاب نتوانست با زور به نقشه خبیث خود دست یابد اما در عصر حاضر با وجود فضاهای مجازی و رسانه های غربی شاهد این مشکل بزرگ در جامعه هستیم که باعث مشکلات عدیده ای در خانواده ها شده است.
وی  اظهار داشت : زمانی که این افکار پلید استعماری در بین جوانان ما رخنه کند مستقیما خانواده جامعه اسلامی را هدف قرار می دهند که این امر باعث افزایس بی حرمتی ها و خیانت ها در افراد جامعه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.