نقطه قوت جشنواره فیلم ۱۰۰ این است که پای خیلی از جوان‌ها به دنیای فیلم‌سازی باز شده است.

فیلم ۱۰۰ نیاز امروز جامعه شهری است

به گزارش «قدس آنلاین»، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد کارت، مستندساز، سینمای کوتاه را دارای جایگاه مستقل دانست و در این رابطه گفت: روند رو به رشدی در این چند سال اخیر در تولید فیلم‌های کوتاه و افزایش فیلم‌سازان تجربی داشته‌ایم ولی باید گفت همچنان از نبود یک سینمای مستقل که بتواند مکانی برای گردهمایی مخاطبان و فیلم‌سازان باشد، رنج می‌بریم.  
 
وی ادامه داد: در کشور ما فیلم کوتاه فقط محدود به برگزاری چند جشنواره شده است و در این زمینه چون از نظر اقتصادی خیلی در شرایط مطلوبی نیستیم، فیلم‌سازان خیلی در این فضا نمی مانند و بعد از مدتی به سراغ ساخت فیلم بلند می‌روند.  
 
کارگردان مستند «آوانتاژ»، حضور اسپانسر در ساخت فیلم‌های کوتاه را یکی از راه‌های ابقای این فیلم‌سازی دانست و گفت: جشنواره علاوه بر نمایش آثار فیلم‌سازان باید سعی کند تا با مهیا کردن حضور شرکت‌های فروش فیلم در ایام جشنواره باعث شود تا این حلقه مفقوده میان فیلم‌ساز و پخش کننده فراهم شود تا اقتصاد این حوزه رونق بگیرد.  
 
کارت تصریح کرد: رسیدن به این مرحله سخت است و نیاز به کار تیمی و حضور بازاریابان با استعداد که هم در اقتصاد و هم در زمینه سینما حرفی برای گفتن دارند را می طلبد.  
 
کارگردان مستند «خون مردگی» فیلم‌هایی در مدیوم ۱۰۰ ثانیه را نیاز امروز جامعه شهری خواند و اظهار داشت: نقطه قوت این جشنواره این است که شرایط کاری آسان‌تری را برای فیلمسازان فراهم کرده و می بینیم که به واسطه این جشنواره پای خیلی از جوان‌ها به دنیای فیلم سازی باز شده است.  
 
کارت برگزاری جشنواره را یک کار سالانه دانست که نیاز به استمرار دارد و در این خصوص عنوان کرد: در ایران جشنواره‌های مهمی مثل فیلم کوتاه تهران و سینما حقیقت و فیلم ۱۰۰ داریم که در طول سال فعالیت می‌کنند، حمایت می کنند و آثار خود را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. اما بی شمار جشنواره‌هایی هم هستند که فقط برای ارائه بیلان کار و از جنبۀ نمایشی در صحنه حضور دارند که این موضوع موفقیت آن‌ها را تضمین نمی کند.  


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.