اهواز- در حالی که رئیس مرکز بهداشت خوزستان علت فوت بیماران دیالیزی بیمارستان سینای شهر کارون را آلوده بودن آب آشامیدنی عنوان کرد، اما روز گذشته شرکت آبفای اهواز این موضوع را رد کرد.

آبفای اهواز اتهام مرگ ۶ بیمار دیالیزی بر اثر آلودگی آب را رد کرد

قدس آنلاین : شرکت آبفای اهواز در اطلاعیه‌ای تصریح کرد مرگ بیماران دیالیزی این بیمارستان هیچ ارتباطی به آب شرب شهر نداشته است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان پیش از این با اشاره به فوت ۶ بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آنست که این بیماران به‌علت انتقال باکتری ایکلای(E coli) از طریق آب آشامیدنی به اسهال خونی دچار شده و فوت کرده‌اند.

با این حال شرکت آبفای اهواز ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این ضایعه اعلام کرد: درگذشت بیماران کلیوی در بیمارستان سینا هیچ ارتباطی با آب شرب شبکه شهری ندارد.

برپایه اعلام این شرکت، درگذشت این بیماران دیالیزی در بیمارستان سینا در شهر کارون به علت آلودگی آب در بخش دیالیز بیمارستان به سبب استفاده از آب آلوده از منبع غیر آب شرب شهر کارون بوده است.

در این خصوص لازم است، تأکید شود، چنانچه منبع آب شرب شهر دچار آلودگی شود، بیماری فراتر از یک بخش بیمارستانی انتشار پیدا می‌کند.

در اطلاعیه شرکت آبفای اهواز آمده است: «مدارک موجود حاکی است که تاکنون بجز بخش دیالیز بیمارستان سینا در هیچ مورد مشاهده‌ای از ابتلا به بیماری ناشی از مصرف آب آلوده در شهرکارون گزارش نشده است. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.