ارومیه- دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: پول برای پرداخت حقوق‌های نجومی وجود دارد ولی برای وام‌ ازدواج جوانان با کمبود اعتبار روبه‌رو می‌شویم.

مسئولان درباره حقوق‌های نجومی، مشکل بیکاری و ازدواج نسل جوان پاسخگو باشند

به گزارش قدس آنلاین، متین منتظمی اظهار داشت: جوانان به خاطر مسائل مالی و دغدغه‌های اقتصادی ناگزیر هستند برای وام گرفتن مراجعه کنند ولی نهادهای متولی ترتیب اثر نمی‌دهند یا اینکه به سختی درخواست جوان را بررسی کرده و وام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از طرف دیگر حقوق‌های نجومی و پرداخت تسهیلات کلان به برخی از مدیران و افراد صاحب‌نفوذ را شاهد هستیم، ادامه داد: پرداخت‌های ناچیز به جوان برای ازدواج با ده‌ها شرط و پرداخت‌های کلان به صاحبان قدرت و ثروت را نمی‌توان کنار هم گذاشت.

این مسئول چگونگی وضعیت فعلی و عدم پاسخ‌گویی به مطالبات نسل جوان و پرداخت‌های غیرعادلانه به یک عده دیگر سوال افکار عمومی از دولت است، خاطرنشان کرد: بنابراین مقامات باید برای اقناع‌سازی در جامعه و پاسخ‌گویی به مردم گام بردارند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: جای سوال وجود دارد اگر در کشور ما پول وجود ندارد پس این پرداخت‌های ۶۰ میلیونی، ۷۰ میلیونی، ۱۰۰ و ۳۰۰ میلیونی به برخی از مدیران چگونه صورت می‌گیرد پس اگر واقعا در مضیقه و مشکل هستیم، چگونه تسهیلات کلان به برخی پرداخت می‌شود.

فقط برای رفع مشکل بیکاری و ازدواج پول وجود ندارد

این فعال دانشجویی ضمن ابراز تاسف از رویه شکل گرفته در کشور مبنی بر اینکه فقط برای رفع مشکل بیکاری و ازدواج نسل جوان پول وجود ندارد، ادامه داد: در حالی که پرداخت‌های نامتعارف و غیرعادلانه به یک سری افراد صورت می‌گیرد ولی از طرف دیگر شاهد هستیم برای رفع مشکل بیکاری، ازدواج و مسکن جوان بهانه‌هایی همچون نبود اعتبار مطرح می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مسائل مورد اشاره امروزه دغدغه اقشار مختلف مردم است به طوری که طبقه‌های مختلف اجتماعی به چرایی و علل به وجود آمدن چنین مسائلی فکر می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما بر این اعتقاد هستیم یک سری فساد و رانت در کشور وجود دارد که یک تعداد نمی‌گذارند با آن برخورد شود.

وی بیان داشت: سوال و ابهام دیگری که در غائله فیش‌های نجومی وجود داشت این بود که چرا دولت نه‌تنها افراد متخلف را به مردم معرفی نکرد بلکه آنها را ذخایر نظام نامید و به این اقدام‌شان وجهه قانونی بخشیده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن ابراز تاسف از وجود داشتن یک سری حرکت‌های پشت‌پرده در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید برای صیانت از اموال عمومی و بیت‌المال اهتمام شود و برای مقابله با پرداخت‌های نامتعارف به صورت جدی گام برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.