مراسم رونمایی از تیزر ، پوستر و پایگاه اطلاع رسانی نمایش آیینی غبار با حضور عوامل این نمایش و مهدی جعفری رئیس سازمان فرهنگی و هنری بشارت برگزار شد. به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری بشارت در این مراسم که شامگاه یکشنبه سوم بهمن ماه در سالن اجتماعات موسسه توسعه […]

رئیس سازمان فرهنگی هنری بشارت: غبار تراز تئاتر انقلابی را بالا برد/ مداحیان: برای مهیا شدن اجرای غبار خداوند کمک کرد

به گزارش «قدس آنلاین»، مراسم رونمایی از تیزر، پوستر و پایگاه اطلاع رسانی نمایش آیینی غبار با حضور عوامل این نمایش و مهدی جعفری رئیس سازمان فرهنگی و هنری بشارت برگزار شد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری بشارت در این مراسم که شامگاه یکشنبه سوم بهمن ماه در سالن اجتماعات موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شد مهدی جعفری رئیس سازمان فرهنگی و هنری بشارت، محمد رضا مداحیان کارگردان وطاهر ده پهلوان مجری طرح و تعدادی از بازیگران و عوامل این نمایش حضور داشتند.
مهدی جعفری رئیس سازمان فرهنگی هنری بشارت در ابتدای این مراسم گفت: تیمی که در این پروژه جمع شده اند تیم واقعا هنری و قدرتمندی هستند و ما در سازمان بشارت افتخار داریم طی این چند سال خدمت آقای مداحیان باشیم که در نمایش غبار و نسیان تیم واقعا کار آمد و پر انرژی داشتند و توانسته اند ما و سازمان بشارت را به حوزه های مختلف و نمایش به خصوص در حوزه نمایش آیینی همراهی کنند و باعث موفقیت سازمان بشارت باشند.
وی ادامه داد:این سوال که چرا سازمان بشارت به حوزه تئاتر و نمایش آئینی ورود کرد شاید نیازمند جرح و تعدیل باشد. ما سال ها دنبال کاری بودیم بتوانیم تئاتر و نمایش را از حالت رکود هنری و تخصصی که دارد خارج کنیم و بتوانیم با زبان بلیغ و گویاتر از تئاتر استفاده کنیم.
رئیس سازمان بشارت گفت: ما با توجه به پیشینه قبلی این دوستان با آن ها صحبت کردیم و برای این کار انتخاب شدند. این گروه و آقای مداحیان با کارهای بدیعی که انجام دادند توانسته اند تا حدی تراز تئاتر انقلابی را بالا ببرند که دیگر نمی شود گفت تئاتر آیینی ما سطح پایینی خواهد داشت و با همت ایشان درپروژه غبار و انشاالله شاهد یک تبلور جدید در حوزه نمایش آئینی باشیم.
محمد رضا مداحیان کارگردان این نمایش هم در ادامه این مراسم گفت:اگر همه تعارف ها را کنار بگذاریم روزی ما آرزو می کردیم در یک کار آئینی بزرگان عرصه هنر دور هم جمع شوند و یک تیم قدرتمند را به وجود بیاورند که به نمایشی در خور دست پیدا کنیم که برای مهیا شدن این فضا خداوند کمک کرد.
وی ادامه داد:بدون اغراق این دعوتنامه ای از سمت خداوند برای این هنرمندان است که در نمایشی آئینی و مزین به نام حضرت زهرا(س) حضور داشته باشند. از طرفی برای سازمان بشارت هم این اتفاق افتاده است و علت آن پاکی و خلوص نیت این افراد است.
کارگردان نمایش غبار گفت:سال اولی که قرار شد کاری را آغاز کنیم جنس برخورد این سازمان و بعد عزم و اراده آن ها و الطاف الهی همگی دست به دست هم داد تا غبار به روی صحنه برود. من معتقدم هم نشینی با این افراد بسیار لذت بخش است.
مداحیان گفت:خوشبختانه هیچ کدام از اساتید مبنایشان تنها مبنای مالی نبوده اما تنها نکته ای که باید بر آن تاکید کرد این است که سازمان بشارت این اتفاق را ادامه بدهد نه برای این که ما باشیم مهم نیست شخص کیست مهم جریانی است که دارد در حوزه تئاتر اتفاق می افتد.
مداحیان گفت:میدانیم که بشارت و غبار یکی از بزرگترین گروه های نمایشی را دارد و اغراق نیست که بگوییم به لحاظ نمایشی و اتفاق های که در آن می افتد همگی بیانگر سطح این گروه نمایشی است و این بر اساس واقعیتی شکل گرفته است.
وی اظهار داشت:ما به غیر از حوزه بازی این بار در بخش های دیگری مثل حوزه موسیقی، صحنه و گریم پر قدرت ظاهر شدیم و یکی از بهترین گریمور ها در این پروژه ما را همراهی می کند. در لباس هم این اتفاق رخ داده. در صحنه هم آقای اکبری به خاطر کمبود زمان در بهترین شرایط طراحی واجرارا انجام داده اند. امیدواریم که حضرت فاطمه (س) عنایت خود را از ما بر ندارد. انشاالله کار خوبی بر روی صحنه ببریم.

هم چنین در ادامه این مراسم از تیزر و پوستر و پایگاه اطلاع رسانی نمایش آئینی غبار به آدرس www.ghobar.info رونمایی شد.
در نمایش آیینی غبار که از نیمه دوم بهمن ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود سعید نقدزاده به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید، امیر اسکندری :طراح چهره پردازی، مهدی اکبری :طراح صحنه، ژاله زکی زاده :طراح لباس، محمد فرشته نژاد:آهنگساز، حمیدرضاجوکار و عامر مسافرآستانه : طراحان حرکت، ایمان صفرزاده :مدیر صحنه، سید هاشم موسوی : روابط عمومی و طاهر ده پهلوان نیز به عنوان مجری طرح همکاری می کنند.
اردلان شجاع کاوه. میرطاهرمظلومی. شهرام عبدلی. خسروشهراز. جوادزیتونی. محسن افشار. شاپورکلهر. علی طهماسبی. یحیی ایراندوست. انوش معظمی بازیگران و غلامرضا آقاسی باشعرخوانی خوددر این نمایش هستند. این نمایش تا نیمه اسفند ماه در تالار وحدت برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.