فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، اعلام کرد که برندگان جام بین قاره ای دیگر به عنوان قهرمان جهان شناخته نمی شوند.

فیفا: قهرمان جام بین قاره ای، قهرمان جهان نیست!

به گزارش قدس آنلاین، پیش از آغاز رقابت های جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۰۰، هر سال قهرمان های جام لیبرتادورس و جام باشگاه های اروپا (چمپیونزلیگ) در جام بین قاره ای مقابل هم قرار می گرفتند. اما براساس اعلام فیفا، تیم هایی که فاتح این جام شدند، اجازه ندارند خودشان را به عنوان قهرمان جهان معرفی کنند.

در بیانیه ای که فیفا در پاسخ به سوال نشریه برزیلی استادائو منتشر کرد، آمده است:" فیفا برای رقابت های مختلفی که در طول تاریخ به عنوان رقابت های باشگاهی جهانی ترتیب داده شد، ارزش قائل است. این شامل تورنمنت هایی است که با حضور تیم های اروپایی و آمریکای جنوبی برگزار شد؛ شامل کوپا ریو در سال های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۲ و همین طور جام بین قاره ای. با این وجود، تنها از ۲۰۰۰ فیفا جام باشگاه های جهان را با حضور نمایندگان ۶ قاره برگزار کرد. قهرمان های این رقابت ها تنها تیم هایی هستند که فیفا به عنوان قهرمان جهان می شناسد."

جام بین قاره ای برای ۵۴ سال با فرمت های مختلف برگزار شد و اولین قهرمان آن رئال مادرید بود که در سال ۱۹۶۰ با درخشش ستاره هایی مانند آلفردو دی استفانو و فرانس پوشکاش، توانست این جام را بالای سر ببرد.

از دیگر قهرمان های معروف این جام، تیم سانتوس با ستاره ای مانند پله، میلانِ آریگو ساکی و آژاکس دهه ۱۹۷۰ که ستاره ای مانند یوهان کرویف را در اختیار داشت، هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.