سرمربی تیم فوتبال صبای قم تأکید کرد از این تیم هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

مرفاوی: حامی نداریم و هر کسی می‌تواند بر سرمان می‌کوبد/ کانون مربیان محل کاسبی برخی‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، صمد مرفاوی پس از شکست خانگی 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس گفت: بازیکنان ما تلاش‌شان را کردند و باید از آنها تشکر و به آنها خسته نباشید بگویم که با تمام وجود بازی کردند.

وی ادامه داد: بازیکنان‌مان یکدل و صمیمی تمام تلاش خود را انجام دادند، اما متأسفانه به خواست خود نرسیدیم. نیمه اول می‌توانستیم به گل برسیم و شاید هم به گل رسیدیم، اما اعلام نکردند. می‌توانستیم به پنالتی برسیم، اما آن را هم اعلام نکردند. بقیه مربیان راجع به داوری صحبت می‌کنند و نتیجه آن را هم می‌بینند، اما من نمی‌خواهم مثل آنها صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم افزود: از لحاظ فنی از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشتند. تیم من امروز به پرسپولیس باج نداد و حتی در نیمه اول می‌توانستیم به گل دست یابیم که شانس با پرسپولیس یار بود.

مرفاوی همچنین خاطر نشان کرد: در نیمه دوم شاهد بازی پایاپایی بودیم. شاید بازیکنان پرسپولیس با پاس‌کاری و حفظ توپ در مقابل تیم ما بیشتر توپ را در اختیار داشتند، اما نتوانستند موقعیت‌های زیادی را خلق کنند. گلی که این تیم به ثمر رساند از طریق حمله نبود و روی ضربه کرنر و توسط بازیکنان ما به گل اول دست یافتند.

وی ادامه داد: در خصوص صحنه پنالتی نیز نمی‌دانم پنالتی اتفاق افتاد یا نه، اما برای من سؤال است که چرا کمک داور در نیمه اول صحنه گل ما را ندید، اما در صحنه پنالتی پیش از آنکه داور در سوت خود بدمد، اعلام ضربه پنالتی کرد.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با انتقاد از داور دیدار این تیم با پرسپولیس گفت: حاج‌بابایی داور خیلی ضعیفی بود و شایسته قضاوت در این دیدار حساس نبود. نمی‌دانم چگونه برای قضاوت مسابقات داوران را انتخاب می‌کنند. در رسانه‌ها خواندم که بیشترین ضرر را از داوری‌ها ما دیده‌ایم. ما گل زدیم اما اعلام نکردند. پنالتی ما را ندیدند، اما علیه‌مان پنالتی گرفتند.

مرفاوی یادآور شد: من اگر اعتراض کنم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما چون سرمربی پرسپولیس خارجی است اعتراض او جواب می‌دهد و سعی می‌کنند داور بهتری را برای قضاوت دیدارهای این تیم انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مانند خداداد عزیزی به اشتباهات داوری واکنش نشان نمی‌دهد، گفت: من اگر در جلوی خط اعتراض کنم، اخراجم می‌کنند. در این وضعیت که تیم ما قرار دارد اخراج من وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند. نیاز است که در این شرایط با حضور در کنار خط باعث آرامش بازیکنانم شوم و از لحاظ فنی به آنها کمک کنم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم عنوان کرد: من از لحاظ فنی به تیم پرسپولیس هیچ ایرادی نمی‌گیرم، چرا که این تیم فوتبال باکیفیتی ارائه می‌دهد و به هیچ عنوان این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد، اما ما امروز گل مفت دریافت کردیم و به هیچ عنوان شایسته باخت نبودیم، به پرسپولیس تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده این تیم موفق باشد، همچنین این آرزو را نیز برای تیم خود دارم.

مرفاوی با تمجید از عملکرد شاگردانش یادآور شد: ما امروز مقابل تیمی که تماشاگران زیادی دارد و توپ را به خوبی در زمین به گردش درمی‌آورد، خطرساز شدیم، نیمه اول روی ضربات ایستگاهی می‌توانستیم به گل دست پیدا کنیم، اما فوتبال بی‌رحم است و به هیچ‌کس رحم نمی‌کند. بعضی وقت‌ها نیز داور اشتباه می‌کند و روند یک تیم را مختل می‌کند.

وی در خصوص اشتباهات داوری عنوان کرد: کمیته داوران اعلام کرده تیم ما بیشترین ضربه را از ناحیه داوری دریافت کرده است. اما چرا جلوی این اشتباهات گرفته نمی‌شود؟ ما امروز مقابل تیمی بازی کردیم که در خط حمله بسیار خطرناک ظاهر می‌شود و با حضور بازیکنان باتجربه و فوتبال بلد خود حملات ترکیبی خوبی را انجام می‌دهد. ما سعی کردیم تمام نفوذهای حریف را ببندیم و تا حدودی نیز موفق بودیم. پرسپولیس هیچ شانسی نتوانست در نیمه اول داشته باشد، آنها مجبور بودند به حفظ توپ بپردازند و با استفاده از توپ‌های بلند روی دروازه ما فشار بیاورند که این سبک فوتبال پرسپولیس خواست ما بود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: پرسپولیس مقابل هر تیمی که بازی می‌کند، به آنها اجازه ضدحمله نمی‌دهد اما ما این کار را در چندین نوبت انجام دادیم. اگر شما مشاهده کردید که پرسپولیس در خط حمله قدرت دارد و در برخی موارد فوتبال خود را دیکته می‌کند به خاطر مهره‌های این تیم است که توانایی تغییر نتیجه در یک لحظه را دارند. شرایط ما امروز بسیار خوب بود و حتی توانستیم در لحظاتی پرسپولیس را به عقب بکشانیم و روی چند صحنه نیز خطرساز شدیم.

مرفاوی با انتقاد از شرایط پشتیبانی تیم صبای قم گفت: ما تیم پشتیبانی قوی نداریم چرا که اگر این تیم را داشتیم وضعیت ما این‌گونه نبود. در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و کلاً هیچ جا حامی نداریم تا از حقوق معنوی و مالی ما دفاع کنند.  وقتی شرایط ما این‌گونه است هر کسی می‌تواند بر سر ما بکوبد، بارها من اعلام کردم یک دست صدا ندارد و وقتی مسئولان فدراسیون فوتبال مشاهده می‌کنند ما هیچ حامی در استان نداریم به عنوان یک تیم ضعیف به ما نگاه می‌کنند. اینکه بگویند ما بیشترین ضربه را از داوری خوردیم مسئله‌ای کاملاً طبیعی است.

وی ادامه داد: این جایگاه در شأن تیم ما نیست. امروز در اهواز  با هوچی‌گری پنالتی‌ را برمی‌گردانند، اما من اهل هوچی‌گری نیستم. دنبال گرفتن حق‌مان در زمین هستم، اما اجازه نمی‌دهند ما حق‌مان را بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که اعلام کرد کامرانی‌فر در مصاحبه‌های خود از تماس مشکوک برخی مربیان صحبت کرده است و اینکه چرا کانون مربیان در حق‌کشی در خصوص برخی ناداوری‌ها واکنش نمی‌دهد، گفت: از کانون مربیان هیچ چیزی در نمی‌آید و کسانی که آنجا حضور دارند دنبال این هستند که برای خود تیم جور کنند. ما اصلاً کانونی نداریم. فقط هر دو سال یک بار ما را جمع می‌کنند و در خصوص یک موضوع صحبت می‌کنند، دوستان تا وقتی خودشان بیکار هستند کارهای کانون را انجام می‌دهند، اما وقتی صاحب تیم می‌شوند کانون تعطیل می‌شود!

مرفاوی ادامه داد: کانون مربیان محل کاسبی برخی دوستان شده است، با این وضعیت شما فکر می‌کنید این کانون می‌تواند حق من را بگیرد؟ اگر این کانون قدرت داشت ابتدا دنبال گرفتن حق من از باشگاه‌ها و اداره مالیات بود. این کانون وجود ندارد که بخواهد در این خصوص واکنشی نشان بدهد.

وی در خصوص نیمکت‌نشینی رضا عنایتی گفت: رضا عنایتی هر جایی که باشد به ما کمک می‌کند و برخی اوقات این کمک او از روی نیمکت ذخیره‌هاست.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در خصوص ماندن صبای قم در لیگ برتر خاطرنشان کرد: اگر وضعیت داوری این‌گونه باشد من هیچ قولی برای ماندن صبا در لیگ برتر نمی‌دهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.