۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 498484

طبق مطالعات انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو، اصالت بیشتر مسلمانان آمریکا آسیایی و آفریقایی است. 33 درصد آنان از نسل مسلمانان جنوب آسیا، ۳۰ درصد آفریقایی تبار و ۲۵ درصد جمعیت کل مسلمانان ایالات متحده را مسلمانان عرب تشکیل می‌دهند.

چند درصد جمعیت آمریکا مسلمان هستند؟

قدس آنلاین_ دونالد ترامپ جمهوری خواه، در حالی اولین ماه تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا را سپری می‌کند که همچنان تصمیمات جنجالی او در امور مختلف ادامه دارد و آخرین مورد آن مربوط به ممنوعیت ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان به خاک آمریکاست. این تصمیم جنجالی تا کنون اعتراض‌های زیادی را در داخل و خارج آمریکا در پی داشته و مردم در برخی شهرهای آمریکا به نشانه اعتراض، دست به تظاهرات زدند.

طبق آمارها، آمریکا بین ۳/۳ تا ۵ میلیون نفراز مسلمانان جهان را در خود جای داده است که چیزی کمتر از یک درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

مسیحیان آمریکا با 6/70 درصد و پس از آن افراد بی دین با ۲۳ درصد دارای اکثریت در جامعه آمریکا هستند، این در حالی است که جمعیت یهودیان ۲ درصد و پیروان بودا و هندو مشترکاً 7/0 درصد است.

طبق مطالعات انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو، اصالت بیشتر مسلمانان آمریکا آسیایی و آفریقایی است. 33 درصد آنان از نسل مسلمانان جنوب آسیا، ۳۰ درصد آفریقایی تبار و ۲۵ درصد جمعیت کل مسلمانان ایالات متحده را مسلمانان عرب تشکیل می‌دهند. طبق این آمار، مسلمانان آفریقایی که بتازگی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، 4/3 درصد، اروپاییان 1/2 درصد و آمریکایی‌های سفید پوست 6/1 درصد این جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

مسلمانان بیشتر در مناطق شهری آمریکا متمرکز هستند. تگزاس، نیویورک، ایلی‌نوی، کالیفرنیا و فلوریدا به ترتیب بیشترین مسلمانان آمریکا را در خود جای داده‌اند که از طریق مشاهده توزیع جمعیت مسلمانان می‌توان به این نتیجه رسید که بیشتر آن‌ها در ایالت‌های شرقی متمرکز شده اند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.