به تعویق افتادن دادگاه شیخ عیسی قاسم به خوبی نشان می دهد که اگر چه رژیم ال خلیفه وانمود می کند هیچ نگرانی از شرایط فعلی ندارد اما از پیامدهای حکمی که صادر کرده نگران است

حلقه حمایت مردم بحرین از ایت الله عیسی قاسم

قدس آنلاین/ مردم بحرین این روزها در دفاع از حریم مظلومیت روزها و شبها منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را درحلقه حمایتی خودشان قرار داده اند. دادگاه رهبر معنوی بحرین که قرار بود برگزار شود، بار دیگر به تعویق افتاد. بر اساس گزارش شبکه «المنار»، قرار است پنجم مهر ( ۲۶ سپتامبر) جلسه بعدی دادگاه رهبر معنوی بحرین به اتهام جمع‌آوری اموال بدون مجوز و پولشویی برگزار شود.  

معارضان می‌گویند دولت بحرین به بهانه جمع‌آوری وجوهات شرعی و خمس از مردم، قصد دارد اتهام پولشویی به شیخ بزند. تاکنون یک جلسه از دادگاه بدون حضور شیخ عیسی قاسم و چند متهم دیگر این پرونده برگزار شده است

دولت بحرین سه ماه پیش برای فشار بیشتر بر معارضان، تابعیت شیخ عیسی قاسم را که از جمله موسسان قانون اساسی در این کشور است، سلب کرد. بحرینی‌های بسیاری در اطراف منزل آیت‌الله قاسم و دیگر مناطق این کشور دست به تظاهرات زدند و خواهان پایان دادن به محاکمه وی شدند.

مناطق مختلف بحرین، صحنه تظاهرات گسترده مردم کفن پوش در دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم بود.
این تظاهرات به دعوت علما برگزار شد. مردم بحرین در بیش از ۴۰ منطقه با کفن های سفید به خیابان ها آمدند و آمادگی خود را برای دادن جان خود در راه دفاع از آیت الله عیسی قاسم اعلام کردند.
بحرینی ها از ماه ژوئیه ۲۰۱۶ که نظام حاکم تابعیت آیت الله عیسی قاسم را برای اخراج ایشان از این کشور سلب کرد، مقابل منزل عالی ترین مرجع دینی خود تحصن کرده اند.

به تعویق افتادن دادگاه شیخ عیسی قاسم به خوبی نشان می دهد که اگر چه رژیم ال خلیفه وانمود می کند هیچ نگرانی از شرایط فعلی ندارد اما از پیامدهای حکمی که صادر کرده نگران است. آنچه در باره سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و حکم وی روشن است توجه به این موضوع بوده که رویه اتخاذ شده علیه وی خلاف قانون است. بر اساس رهنمود قرآنی که می فرماید بعضی اوقات موضوعاتی را شما مطرود می دانید در حالی که آن موضوع خوب و پسندیده است؛ در موضوع شیخ عیسی قاسم نیز این مسئله در نهایت به سود مردم بحرین تمام می شود و جرقه ای خواهد شد در انبار باروتی که زیر پای آل  خلیفه قرار دارد. به صراحت می‌توان گفت تعویق دادگاه شیخ عیسی قاسم یک انتخاب از سوی قوه قضائیه بحرین نبود بلکه یک اقدام ملی از سوی مردم این کشور محسوب می شود که مثمرثمر واقع شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.