شاید بارسلونا در حال حاضر رتبه دوم جدول لالیگا را به خود اختصاص داده باشد، اما ناتوانی این تیم در کسب شش پیروزی پیاپی در این فصل و متوقف شدن آن ها در کسب تنها پنج برد پیاپی در فصل 2016-2017 نگرانی های جدی برای کاتالونیایی ها ایجاد کرده است.

ضرورت تحول در لیگ باشگاهی اسپانیا/ تکنولوژی برای نجات بارسلونا و لالیگا

قدس آنلاین - گروه ورزشی: آبی اناری ها سال 2017 را با شکست در بیلبائو مقابل اتلیتک آغاز کرده و سپس برابر ویارئال به تساوی رسیدند. بعد پیروزی های مهم برابر لاس پالماس و ایبار در لالیگا و پیروزی برابر لوس لئونس و رئال سوسیه داد در دو بازی رفت و برگشت در کوپادل ری حاصل شدند ولی بارسا یک بار دیگر هفته گذشته مقابل رئال بتیس در یک بازی جنجالی به دلیل تصمیم های داوری متوقف شد.

این تیم در ماه دسامبر هم بعد از تساوی در ال کلاسیکو پنج پیروزی پیاپی کسب کرده بود. شروع فصل جدید هم با چهار برد پیاپی برای این تیم همراه بود. در اولین فصل حضور انریکه در نوکمپ، او 11 پیروزی پیاپی را در مسیر ثبت سه گانه به یادماندنی با بارسلونا در کتاب رکوردهای باشگاه ثبت کرده بود. در فصل 2015-2016 هم بارسلونا رکورد 10 برد پیاپی یا حتی 11 پیروزی پیاپی را در طول فصل ثبت کرده بود.

اما در فصل جاری، بیشترین تعداد پیروزی های متوالی این تیم روی عدد 5 متوقف مانده وبا توجه به اختلاف چهار امتیازی با رئال مادرید که البته یک بازی کمتر هم نسبت به این تیم انجام داده در صدر جدول، بارسلونا برای تغییر این شرایط و بالا بردن شانس قهرمانی اش در لالیگا چاره ای جز بازگشت به دورانی که بردهای سریالی  در رقابتهای لیگ از خود به جا می گذاشت، ندارد.  

شرایط متفاوت با تکنولوژی
ناکامی بارسلونا در رسیدن به رئال مادرید در صدر جدول رده بندی لالیگا، نگاهها را به یک موضوع مهم دیگر که درروزهای اخیر در حین بازی این تیم مقابل بتیس رخ داده جلب کرد. روز شنبه درسویا بعد از پایان بازی بارسلونا و رئال بتیس لوئیس سوارس زننده گل تساوی تیمش در دقیقه 90 مسابقه، به صراحت گفت که گل صحیح  الیکس ویدال که به اشتباه از سوی داور نامردود اعلام شده، یک متر از خط دروازه عبور کرده بود. 

نیمار هم در پست دیگری که عبور توپ از خط را نشان می داد، با طعنه به این تصمیم داور واکنش نشان داد. نشریه کاتالونیایی اسپورت هم معتقد است که آن توپ صد درصد گل بوده و می توانسته سرنوشت لیگ را تغییر دهد. رسانه های طرفدار بارسلونا از حالا از سرقت جام قهرمانی توسط رئال حرف می زنند. ال موندو دپورتیوو دیگر نشریه طرفدار این تیم هم از یک رسوایی دیگر با اشاره به جمله " یک متر رد شدن توپ از خط دروازه " سوارس نوشت.

نه داور و نه کمک داور هیچ یک این صحنه را ندیدند. درحالیکه گل ویدال کاملا صحیح بود. لوئیس انریکه در این مورد گفت:" من یک تصویر از این صحنه دیدم. داوران نیاز به کمک دارند. می توان با دوربین یا تکنولوژی یا هرچیز دیگر به آنها کمک کرد. حالا چه این تکنولوژی به ضرر ما تمام شود یا به نفع ما باشد. بهرحال این اتفاق نمونه بارز نیاز رقابتهای لالیگا به تغییرات اساسی است"

رقابتهای لالیگا از تکنولوژی چشم عقاب که درحال حاضر در ورزش تنیس به طور رایج مورد استفاده قرار می گیرد، بهره نمی برند. جالب اینجاست که این تکنولوژی از مدتها قبل درفوتبال باشگاهی انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در حال استفاده است. اما از اتفاقی که در بازی بتیس و بارسلونا رخ داده، در لالیگا موج جدیدی از تلاش ها برای استفاده از این تکنولوژی راه افتاده. به خصوص که حامیان لالیگا این مسابقات را بهترین لیگ باشگاهی فوتبال در سراسر جهان می پندارد. اما عدم استفاده از تکنولوژی برای کاهش اشتباهات داوری هنوز موضوع مهمی است که در اسپانیا حل نشده باقی مانده است. بهرحال اتفاق های رخ داده در این مسابقه سرآغاز جنبشی است که احتمالا به زودی منجر به استفاده از تکنولوژی در فوتبال باشگاهی اسپانیا خواهد شد. رادیو کادناکوپه خبر داده که احتمالا از فصل آینده در رقابتهای کوپادل ری بازبینی تصاویر ویدئویی برای صحنه های مشکوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.