هاتف علیمردانی در نشست خبری «آباجان»، فیلم خود را ادای دین ۸۶ هم‌مدرسه‌ای شهیدش برشمرد.

کارگردانی که فیلمش را ادای دین به ۸۶ شهید هم‌مدرسه‌ایش برشمرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نشست خبری فیلم آباجان با حضور هاتف علیمردانی، کارگردان و فاطمه معتمد آریا، حمیدرضا آذرنگ،شبنم مقدمی، ملیسا ذاکری، سعید آقاخانی و با اجرای گبرلو برگزار شد.

در این نشست معتمد آریا گفت در سینما نشانه‌های دوستی در آن موج میزند و اگر در روزگاری شمشیر را از رو برای هم کشیدیم دیگر وقتش تمام شده است و نوبت دوستیمان رسیده است.

او با اشاره به سه فاجعه اخیر گفت اگر هر ملت دیگری بود قادر به حل معضل نبود و هم اکنون موفق شده‌ایم جشن هم برپا کنیم.

مقدمی با تمجید از خطابه خوب معتمد آریا تصمیم گرفت چیزی نگوید. آذرنگ نیز با اشاره به فاجعه پلاسکو گفت واژگان از شأن خود افتاده است و قهرمان کذب و دروغ شده است و بهتر است به قهرمانان خود آتش‌نشان بگوییم. او از متولیان فرهنگی خواست واژه هنر را به لوگوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرد و کاری کینم جایگزین ارشاد هم نباشد.

علیمردانی گفت آباجان با تمام وجودمان ساختیم و شاید همانند کارهای دیگر پیشتولید منسجمی نداشته باشد. وقت زیادی برای ارائه دهه شصت  در راکوردی اندک گذاشتیم.

معتمد آریا درباره طراحی فیلم گفت برای ساخت یک تنه فیلم باید برای علیمردانی باید کلاه از سر برداشت. وی افزود کلمات ترکی را علیمردانی به من آموخت. نمیگویم تلاش نکردم؛ ولی تجربهای بود که دوست داشتم.

علیمردانی با اشاره به ثابت بودن گروه پشتصحنه کارهایش مدعی شد به یک سبک و سیاق ثابت رسیده است. او درباره انتخاب بازیگری از فاکتور توانایی آنان نام برد. او رضایت از کارش را ناشی از همکاری همه گروه دانست.

او گفت حادثه بمباران مدرسه روایت شده در فیلم برای مدرسه خودش افتاده که در آن 87 دوست و هم مدرسهایش به شهادت رسیدند و افزود من قصد داشتم به دوستانم ادای دینی کنم.

آذرنگ در پاسخ به رکورد حضورش در آثار امسال گفت کار میکنم تا حالم خوب باشد و درباره حضور تئاتریها در سینما آن را حقنه کردن تئاتر بر سینما توصیف کرد و گفت تئاتر همواره کار خود را میکند.

علیمردانی درباره گنگیهای فیلمنامه به زندگی نانورالیستی اشاره کرد که قرار است در فیلم به شکل رئالیته زندگی را نشان دهد. او به مسائل جوانان دهه شصت نقبی زد و گفت نمیتوان در دهه شصت از عشقهای آن دوره نگفت.

علیمردانی درباره اصلاحیههای کار گفت من با ممیزی موافق نیستم. او فیلمش را فیلم جناحبندی و شیطنت ندانست و گفت فیلم درباره واقعیت دهه شصت است و قلم من به هیچ سمتی نلغزید. هیچ ثانیهای از فیلم حذف نشده است. عقلانیتی در ارشاد وجود دارد که میشود تعامل و گفتگو داشت.

در انتهای این نشست برخی خبرنگاران در اعتراض به رفتار خودخواهانه برخی عکاسان جلسه را ترک گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.