«دیمیتری سابلین» از آمادگی «بشار اسد» برای اجرای مذاکره مستقیم با همه نمایندگان گروه های مخالف خبر داد.

آمادگی «بشار اسد» برای اجرای مذاکره مستقیم با نمایندگان مخالفان

به گزارش "قدس آنلاین"، «دیمیتری سابلین» عضو کمیسیون مجلس دومای روسیه که ریاست هیئت پارلمانی به دمشق را در سفرش به دمشق را بر عهده داشت، پس از مذاکره با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: سوریه برای اجرای مذاکرات مستقیم با همه نمایندگان مخالف از جمله مخالفان مسلح آماده است.

سابلین تاکید کرد: رئیس جمهوری سوریه از تلاش روسیه در آستانه و نتایج نشست اخیر گروه مشترک درباره نظارت بر اجرای توافقنامه آتش بس در سوریه حمایت می کند.

رئیس هیئت پارلمان روسیه با اشاره ریخته شدن خون سربازان روسیه در سوریه گفت: خون این سربازان با هیچ بهایی قابل پرداخت نیست و بشار اسد بر اهمیت حمایت نظامی روسیه از سوریه تاکید دارد.

وی افزود: اسد مسئله کردهای سوریه را مسئله داخلی می داند که باید از طریق گفتگو با ملت سوریه حل شود و مسئله ای نیست که با آمریکایی ها و سایرین حل شود.

سابلین تاکید کرد: در مورد قانون اساسی ملت سوریه تصمیم می گیرند و امروز روسیه و سوریه در جنگ واحد ضد تروریسم مبارزه می کنند.

از سوی دیگر، «الکساندر یوشینکو» عضو هیئت پارلمانی روسیه گفت: وضعیت جسمی بشار اسد عالی است و اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها درباره وخامت وضعیت رئیس جمهوری سوریه شایعه و بی اساس است.

هیئت پارلمانی روسیه روز گذشته (۱۹ بهمن) در دمشق با اعضای کمیسیون روابط امور خارجه و عربی و قوانین مالی در پارلمان سوریه دیدار کردند و درباره تقویت روابط بین دو کشور و گفتگوی ملی در سوریه گفتگو کردند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.