بجنورد- معاون وزیر امورخارجه کشور از احیای نمایندگی وزارت امورخارجه درخراسان شمالی خبرداد.

نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان شمالی احیا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن قشقاوی ظهر جمعه قبل از خطبه های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی، گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه دراین استان در گذشته راه اندازی شده اما بعد از مدت زمانی فعالیتش متوقف شده که برای احیای دوباره این نمایندگی سریع پیگیری  می شود.

وی اظهارکرد: این استان اولین استان پیشرو درصدور مجوزهای سرمایه گذاری است که این مهم گام بزرگی برای استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی از استانهای امن کشور است ،افزود :پایین بودن میزان جرایم دراین استان نشان ازامنیت و فرهنگ بالای مردم است.

وی به عدم فرود هواپیماهای غول پیکر و بین المللی به دلیل ارتفاعات کوهها در فرودگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین بتوانند این مشکل را از طریق تراشیدن کوهها رفع کنند که هواپیما راحت بنشیند آمادگی داریم تا پروازهای بین المللی و ویزای فرودگاه الکترونیکی را دراین استان راه اندازی کنیم.

قشقایی با اشاره به اینکه خراسان شمالی مهد همبستگی قومی و ملی است، خاطرنشان کرد: این همبستگی قومی و مذهبی باید موجب وحدت سیاسی بین مسئولین شود.

وی تصریح کرد : امیدواریم استان خراسان شمالی که سمبل وحدت و انسجام ملی است روزی به جایگاه واقعی تاریخی خودش برسد.

معاون وزیرخارجه کشور در بخش دیگری با اشاره به حضور پرشور مردم خراسان شمالی با وجود بارش برف درراهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: اگر با گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب مردم در هوای سرد و برفی به راهپیمایی می آیند به دلیل این است که دل به انقلاب داشته و پیرو حق و رهبری هستند.

قشقایی با بیان اینکه یکی ازشعارهای انقلاب استقلال بود، بیان کرد: اولین موضوع در حفظ استقلال حفظ مالکیت ملی است.

وی افزود: اگر مردم شعار استقلال سردادند ادعای ارضی بر یک وجب ازخاک همسایگان نداشتند و به همه آنها احترام می گذاشتند ولی این دلیل نمی شود که واقعیت ها بیان نشود.

وی ادامه داد: از زمان حکومت فتحعلی شاه و قبل ازپبروزی انقلاب اسلامی ۵ قرارداد ننگین بسته شد که ۷۰ درصد خاک اصلی ایران که سند شش دانگ این مرزو بوم بود درقالب این قراردادها از ایران جداشد.

وی یادآورشد: موسسه نقشه برداری ارتش باید این واقعیت ها را درقالب یک کتاب چاپ کند تا نسل جوان بدانند چه اتفاقی درکشور ایران اتفاق افتاده است.

وی افزود: نسل جوان برای اینکه با عظمت قیام مردم، خون شهدا و اهمیت کار ولایت فقیه دراین نظام آشنا شوند باید خاطرات را بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.