شیراز- مردم نورآباد به رسم هر ساله با در دست داشتن علم های مشکی مزین به نام مبارک حضرت زهراء سلام الله علیها در سطح شهر به عزاداری پرداختند.

علم های مشکی فاطمیه در شهر نور آباد برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، همه ساله جوانان شهر نورآباد استان فارس با شروع ایام فاطمیه با برپایی عزاداری در سطح شهر به استقبال این روزهای پر از حزن و اندوه می روند.

این مراسم که بیشتر از طرف حوزه علمیه و هیئت های فرهنگی مذهبی فاطمیون و رزمندگان اسلام پی ریزی می شود به یک رسم هر ساله منجر شده و این حرکت دسته های عزاداری به عنوان نماد آغاز عزاداری فاطمیه در شهرستان است که مورد استقبال علماء و روحانیون برجسته شهرستان نیز قرار می گیرد و در این راهپیمایی شرکت می کنند.

حجت الاسلام سید درویش زاهدی راد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تمجید از این حرکت جوانان گفت: لازم است با اجرای چنین برنامه هایی مناسبت های ملی و مذهبی را تبلیغ کنیم. انتظار هم داریم مراسمات فاطمیه در سطح شهرستان تنها توسط چند هیئت برگزار نشود بلکه تمام هیئت های مذهبی اقدام به این کار کنند. از کسبه، فرهنگیان و دانشجویان و بویژه اصحاب رسانه نیز این توقع می رود که فرهنگ فاطمی را معرفی و شرایط را جهت برگزاری مراسمات بزرگ مهیا کنند.

حجت الاسلام بابایی از مدرسین حوزه علمیه امام صادق علیه السلام نیز در خصوص جایگاه حضرت زهرا (س) علیها گفت: با نگاه به جایگاه حضرت فاطمه (س) به عنوان سرور زنان عالم در کلام پدر بزرگوارش حضرت محمد (ص) و همچنین همسر ارجمندش حضرت علی (ع) بهتر می توان مقام والای ام الائمه را درک کرد.

رفتار و گفتار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نسبت به فاطمه زهرا علیها السلام و آیات قرآنی که به کنایه از آن حضرت یاد کرده و یا در شأن ایشان نازل شده و کلمات معصومین علیهم السلام به روشنی تقدس بانوی اسلام را بیان می کند.

پیامبر گرامی اسلام درباره او فرمود: «اگر [خوبی ها و] زیبایی ها به صورت انسانی درآید، او فاطمه خواهد بود، بلکه او برتر [از آن] است؛ به راستی که دخترم فاطمه برترین انسان روی زمین از نظر عنصر و ذات و از نظر شرافت وبزرگواری است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.