شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۰۳ واحد مرغداری چهارمحال و بختیاری با ظرفیت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه تنها ۱۰۱ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

نیمی از مرغداری های چهار محال و بختیاری تعطیل هستند

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح الله غریب ظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: نیاز روزانه استان به مرغ ۷۵ تن می باشد و  روزانه تا عید نوروز ۴۵ هزار قطعه مرغ در استان آماده کشتار است.

وی افزود:از مجموع ۲۰۳ واحد مرغداری چهارمحال و بختیاری با ظرفیت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه تنها ۱۰۱ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید و ذخیره‌سازی ۳۵۰ تن مرغ منجمد و ۲۰۰ تن گوشت قرمز در استان انجام شده  ضمن اینکه تاکنون از این مقدار ۱۷۳ تن مرغ منجمد و ۳۴ تن گوشت قرمز خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه  در دی ماه سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، افزود: در بهمن ماه مجوز یک میلیون و ۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صادر شد که از این مقدار ۷۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که این نشانگر مازاد تولید گوشت مرغ در استان است.

غریب افزود: بیش از ۳۰۰ هزار قطعه جوجه بالای ۴۲ روز در مرغداری‌های استان وجود دارد که  در حال حاضر ۶۰۰ تن جوجه آماده عرضه به بازار در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.