۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 503951

کرزی با اشاره به نگرانی روسیه از حضور داعش در منطقه، گفت: آمریکا باید در مورد درگیری‌هایش در افغانستان و منطقه توضیح دهد.

درخواست صریح کرزی از مقامات آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان در نشستی تحت نام «هادل» در شهر بنگلور هند گفت: همواره تاکید کرده‌ام که آمریکا درباره‌ حضور نظامی خود به ابهام‌ها پاسخ بدهد زیرا رویارویی ابرقدرت‌ها  می‌تواند عاقبت‌های خطرناکی برای افغانستان و منطقه داشته باشد.
 
در این نشست که محور اصلی آن همکاری‌های راهبردی دهلی نو و کابل و چگونگی تامین صلح و ثبات در افغانستان است، کرزی اقدام روسیه مبنی بر برگزاری نشست شش جانبه‌ در مسکو درباره‌ی صلح افغانستان را تحسین کرد.
 
وی گفت: روسیه و چین همسایگان نزدیک افغانستان هستند و عملکردشان وضعیت افغانستان را و وضعیت افغانستان نیز آنها را متاثر خواهد کرد.
 
به گفته‌  کرزی، اگر همکاری روسیه و چین در یک چارچوب مشخص جلب و مسوولیت حل بخشی از مشکل‌ها به عهده آنها گذاشته شود، گام مهمی برای حل واقعی مسئله در منطقه برداشته می‌شود.
 
 کرزی از آمریکا خواست که پاکستان را وادار کند که دست از پناه دادن گروه‌های تروریستی بردارد.
 
وی افزود: آمریکا می‌تواند نقش سازنده‌ای در حل معضل‌های افغانستان ایفا کند من ملت پاکستان را دوست دارم، ولی بعضی حلقه‌های در داخل نظام پاکستان از تروریستی حمایت می‌کند و آمریکا باید به این وضعیت پایان دهد.
 
تلویزیون یک افغانستان به نقل از کرزی نوشت:  کشورهای منطقه با از میان برداشتن اختلاف‌ها باید در استفاده از فرصت‌های موجود اقتصادی و ترانزیتی افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.