مشهد- مسجد شبانه‌روزی ۷۲ تن این روزها، عاشقی را یک بار دیگر معنا کرد و زمینه وصال را مهیا ساخت و پذیرای گروهی ازمردمانی از دیار شرقی‌ترین نقطه کشورمان شد که سال‌ها در حسرت دیدار امام غریب نوازمان مانده بودند.

مسجد شبانه‌روزی که دیدار زائران محروم را مهیا کرد

سرور هادیان: هنوزهم، دیدارامام مهربانی‌ها آرزوی بسیاری از ارادتمندان اوست که برای دیدارش عشق دارند اما توان مالی برای‌شان مهیا نیست.

عضو هیأت مدیره مسجد شبانه‌روزی ۷۲ تن درهمین خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: برای توسعه مسجد ۷۲ تن، دو منزل مسکونی جنب مسجد خریداری شد که در جهت ارایه خدمات به زائران امام غریب‌مان و برگزاری طرح‌های مختلف از آن استفاده شود.

 محمد حسن زاده با اعلام این که تاکنون بیش از۶۰۰ زائرعاشق دیدارامام رضا (ع) دراین منازل اسکان داده شده اند، می‌افزاید: در طرح اردوهای جهادی این امکان برای زائران کوی حرم مطهر فراهم شده است و این در حالیست که خوشبختانه طی چند روز اخیر۲۵ نفر از برادران اهل سنت منطقه محروم زهک– جازموریان ،استان سیستان و بلوچستان به مدت سه روز در مشهد ودرمسجد شبانه روزی ۷۲ تن اسکان پیدا کردند.

وی در ادامه خاطرنشان می‌سازد: این عاشقان امام رضا(ع) در طی همه سال‌های زندگی به دلیل مشکلات مالی امکان سفر به مشهد و دیدار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج را نداشتند و در طی همین طرح اردوهای جهادی، این دیدار و زیارت فراهم شد.

وی بیان داشت: برای تحقق این زیارت با روحانی‌ها و طلبه‌های این منطقه هماهنگی لازم انجام شد تا این برادران اهل سنت به دیدار این حرم برای نخستین بار نایل شوند.

حسن‌زاده اذعان می‌دارد: درحال حاضر، تأمین هزینه‌های استقرار زائران ازمحل کمک‌های مردمی انجام می‌شود و از طرفی چون زائرانی که به پایبوسی امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند، علاقمند به غذای متبرک حرم هستند، امیدواریم آستان قدس رضوی شرایطی را فراهم سازد که درکنار این اردوهای جهادی امکان دعوت ازاین زائران و پذیرایی آن‌ها برای یک وعده درحرم مطهر مهیا شود.

عضو هیأت امنای مسجد ۷۲ تن سایر برنامه‌های این مسجد را برگزاری کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن اعلام می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر در بخش خواهران بیش از ۱۵ بانو حافظ ۱۵ جزء قرآن داریم.
همچنین دراین مسجد بیش از ۱۰ خانم بالای ۵۰ سال بی سواد با آموزش‌های قرآنی، قادر به خواندن و نوشتن شده اند ومی توانند قرآن را براحتی بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.