قزوین- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۶ تا ۲۲ اسفند برنامه هایی از جمله برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا برگزار می شود.

۲۰۰ نهال به یاد ۲۰۰ شهید مفقودالاثر در قزوین کاشته می شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا حقایق پور ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: با اینکه همزمان با صدور فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل این بنیاد با اینکه تعداد شهدا کم بود، اما درایت امام این بود که این نهاد در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان تشکیل شود.  

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار یعنی ترجیح منافع گروهی به منافع حزبی و فردی گفت: برخی برای رسیدن به منافع فرهدی و حزبی منافع اجتماعی و کشور را نادیده می گیرند و فقط به دنبال تحقق منافع فردی خود هستند.

حقایق پور با بیان اینکه جامعه ایران اسلامی همه چیز خود را از شهدا، جانبازان و آزادگان می دانند، ادامه داد:
در نظر سنجی که در سال ۹۲ انجام شد فقط ۱.۵ درصد مردم از نامگذاری روز ۲۲ اسفند با عنوان روز شهید مطلع بودند اما در این ۳ سال با توجه به اقدامات انجام شده میزان آشنایی مردم به ۴۴.۶ افزایش یافته است و هدفگذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای سال جاری رسیدن به ۵۵ درصد است.
وی با بیان اینکه باید در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، ادامه داد: برای ماندگاری این فرهنگ در طول تاریخ، باید بتوانیم این فرهنگ را به سوی مردمی شدن هدایت کنیم.
حقایق پور در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته بزرگداشت مقام شهدا اشاره کرد و گفت: همایش ملی «نماد ایثار» در راستای تجلیل از نقش بی بدیل و ماندگار آیت الله باریک بین در دفاع مقدس و با حضور شخصیت های کشوری و استانی در قزوین برگزار می شود.
وی عنوان کرد: اجرای طرح سپاس، برگزاری جشن تولد شهدا در مهدهای کودک سراسر استان برای آشنایی کودکان و نونهالان با شهدا برای اولین بار در استان، تجلیل از خادمان شهدا و فعالان در عرصه دفاع مقدس ویژه بانوان، کاشت ۲۰۰ نهال به یاد ۲۰۰ شهید مفقودالجسد استان از جمله برنامه‌های این هفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: برگزاری شب‌های قرآنی در منازل شهدا، برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان و نواختن زنگ ایثار از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روزهای ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.