۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 510103

رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش برای رفع مشکلات این وزارتخانه در سال آینده خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (۱۵ اسفند) قوه مقننه پس از بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور در صحن علنی پارلمان، گفت: در بودجه سال ۹۶ که نمایندگان آن را بررسی کردند چند بحث مهم وجود داشت.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۶ مجلس به جد از سهم صندوق توسعه در واریز شدن سهم فروش نفت به این صندوق صیانت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده این بودجه با برنامه ششم توسعه تطبیق داده شده است، افزود: در بحث معافیت‌های مالیاتی که مورد توجه رهبری نیز هست، معافیت مالیاتی را از ۱.۵ میلیون تومان به دو میلیون تومان رساندیم و در مورد بازنشستگان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم.

لاریجانی با بیان اینکه تلاش برای همسان سازی در حقوق بازنشستگان حرکت به سمت عدالت بود، افزود: سهم اعتبارات استانی در بودجه سال ۹۶ به بیش از ۳۰ درصد رسید.

وی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۸۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسید، گفت: این تصمیم در جهت کمک به اقشار ضعیف جامعه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بودجه سال آینده شفاف‌سازی در تمرکز درآمدهای دولت در واریز به خزانه اتخاذ شد، گفت: در بحث آموزش و پرورش نیز سه هزار میلیارد تومان افزایش بودجه در این وزارتخانه داشتیم که می‌دانیم با مشکلاتی مواجه هست.

لاریجانی با اعلام اینکه برای تربیت بدنی ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفتیم، اظهار داشت: در بودجه سال آینده وضعیت سربازی را تعیین و تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاها و آبیاری تحت فشار از صندوق توسعه ملی ۹۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم، ادامه داد: به رسانه ملی ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش بودجه دادیم تا مشکلات خود را حل کند و برای تولید فیلم و سریال این مبلغ را هزینه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره بحث محیط  زیست و به ویژه مشکلات ریزگردها که امروز مردم شریف خوزستان از آن آسیب دیدند ۳۳۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها علاوه بر بودجه دولت قرار دادیم، تصریح کرد: امیدواریم در تابستان مشکلی بابت ریزگردها نداشته باشیم.

لاریجانی گفت: در بحث راه‌های روستایی و بهسازی آنها سه هزار میلیارد تومان قیر مجانی در اختیار دستگاه‌ها قرار دادیم.

وی با تأکید بر اینکه در بودجه سال ۹۶ کل کشور افزایشی در بحث قیمت‌های فرآورده‌های نفتی نداشتیم، گفت: برای ازدواج جوانان وام ۱۰ میلیون تومانی را تصویب کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی نیز سازوکاری در نظر گرفته شد که با همکاری بخش خصوصی این پروژه‌ها به اتمام برسد.

لاریجانی تصریح کرد: اگرچه دوست داشتیم در بخش فرهنگی اعتبارات لازم را در بودجه سنواتی سال آینده در نظر بگیریم، اما تاجایی که مقدور بود اعتبارات لازم را به این بخش اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه بودجه‌ای برای تقویت بنیه دفاعی درنظر گرفته شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.