روز شنبه هفته آینده به دلیل وزش باد جنوب شرقی شدید، در خوزستان پدیده گردوخاک رخ خواهد داد همچنین وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، در برخی ساعات، در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

گردوخاک از شنبه دوباره مهمان خوزستانی‌هاست‌

به گزارش قدس آنلاین، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در سایر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است بنابراین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعداز روز پنج‌شنبه تا اوایل صبح جمعه، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

در سه روز آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور خواهیم بود به ویژه از پنج‌شنبه بعدازظهر و طی روز جمعه در منطقه زابل، پاره‌ای از مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد وزش شدید باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر شنبه آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور تا اواخر وقت روز شنبه نیمه غربی کشور تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد و روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق و شرق کشور فعال است که پیامد عبور این سامانه افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف است.

روز شنبه به دلیل وزش باد جنوب شرقی شدید، در خوزستان پدیده گردوخاک رخ خواهد داد همچنین وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی ساعات در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری با غبار محلی است.بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 13 و 3 درجه خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر  اهواز 28 درجه بالای بیشتر گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 12 اسفند 133.4 میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 149.7 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 89.1 درصد بارش سال گذشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.