بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از افزایش سرانه مدارس به ویژه مدارس شبانه روزی استان در بودجه ۹۶ خبرداد.

سرانه مدارس دربودجه ۹۶ افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، براتعلی حاتمی صبح شنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: سرانه مدارس استان به ویژه مدارس شبانه روزی دراستان مناسب نیست که خوشبختانه دربودجه سال ۹۶ پیش بینی های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری اعتبارات خوبی به آموزش و پرورش اختصاص یافت، افزود: کل اعتبارات آموزش و پرورش استان درسال جاری نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان در سال ۹۳ و ۹۴ پرداخت شد.

وی تصریح کرد: ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز ازاعتبارات سفرمقام معظم رهبری درسال جاری اختصاص یافته که با جذب آن درسال آینده پروژه های نیمه تمام عملیاتی می شود.

وی عدم پرداخت هزینه های فیش آب ، برق و گاز را یکی از معضلات آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت : به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم بدهی خود را به شرکت های خدماتی پرداخت کنیم.

وی نبود ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش را یکی دیگر ازمعضلات عنوان و تصریح کرد: درحال حاضر معاونت های آموزش و پرورش در ساختمانهای قدیمی مستقر است و همه به صورت منسجم دریک مکان نیستند.

حاتمی با اشاره به آمادگی واگذاری پروژه های آموزش و پرورش به بخش خصوصی اظهارداشت : درحال حاضر ۱۲ پروژه در آموزش و پرورش آماده واگذاری به بخش خصوصی است ولی متاسفانه تاکنون همع فقط ازیک پروژه استقبال کرده اند.

۲۴۴۰ میلیارد ریال به سرانه مدارس کشور اختصاص یافت 

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: در بودجه سال ۹۶، دوهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای سرانه مدارس کشور پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است. 

قربانی اظهارداست: در بودجه سال ۹۶ نیز یک هزار میلیارد ریال به سرانه مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.

وی افزود: سرانه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز در بودجه سال ۹۶ یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز از اعتبارات محل مازاد فروش نفت برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سرانه واحدهای آموزشی اختصاص پیدا می کند.

قربانی به اختصاص ۲۰ درصد از عوارض سیگار چه تولید داخل چه تولید خارج، به آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: با وجود این اختصاص ها اما باز هم این اعتبارات پاسخگوی نیاز وزارت آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه اختصاص یک درصد از بودجه بانک ها، شرکت های دولتی و موسسه های وابسته به دولت، به آموزش وپرورش دردست پیگیری است، گفت: تعیین حقوق ماهیانه درقالب بند «واو» برای تمام نیروهای آموزش و پروش اعم از قراردادی، سرباز معلم و یا حق التدریس که با مجوز مجلس و یا مجوز سازمان برنامه و بودجه مشغول به فعالیت شده اند نیز از دیگر اقدامات برای حمایت از آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: بر این اساس حقوق این نیروها به صورت ماهانه توسط وزارت اقصاد دارایی پرداخت می شود.

وی درباره مجوز فروش املاک آموزش و پروش برای تبدیل به احسن و یا تجاری سازی گفت: مجوز فروش املاک حاشیه خیابان ها برای این منظور به آموزش و پرورش داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.