مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آماری آزمون سراسری گفت: آزمون سراسری در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود و آغاز توزیع کارت از ۱۲ تیر ۹۶ است.

آخرین جزییات از  آزمون سراسری / آغاز توزیع کارت آزمون از ۱۲ تیر ۹۶

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، شبانه نیمه‌حضوری و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: برای شرکت در این آزمون ۹۲۹ هزار و ۷۹۲ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۸۸۱ هزار و ۶۴۴ نفر در مهلت اولیه یعنی از ۱۹ بهمن تا اول اسفند و تعداد ۴۸ هزار و ۱۴۸ داوطلب در مرحله ثبت‌نام مجدد یعنی از ۱۵ تا ۱۸ اسفند ثبت‌نام کردند.

توکلی گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۶ با تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۲ داوطلب نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۵ که تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است به میزان ۶۹ هزار و ۳۵۵ نفر افزایش داشته است یعنی تعداد داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به تعداد داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۵ به میزان ۷.۵ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ تیرماه سال ۹۶ برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را از روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۹۶ دریافت کنند.

به گفته توکلی فهرست جدید منابع و حذفیات آزمون سراسری امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.