بجنورد- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی از کاهش ۹ و۹ دهم درصدی تلفات جاده ای طی ۱۰ ماهه سال جاری دراستان خبرداد.

تلفات جاده ای در خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سبحانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهارداشت: دراین مدت ۱۷۳ نفر درراههای برون شهری و روستایی جان خود را ازدست داده اند که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹۲ نفر بوده است.

وی گفت: استان خراسان شمالی دربین ۳۱ استان کشور ازحیث کاهش تلفات و تصادفات جاده ای رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته در استان هر ۳۶ ساعت یک نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست داد اما این رقم درسال جاری ۴۶ و ۶ دهم ساعت است.

سبحانی در ادامه به تردد ۶۷ میلیون و ۴۸۸ وسیله نقلیه درسطح محورهای استان اشاره کرد و گفت : ازاین ترددها ۱۳ درصد مربوط به ناوگان سنگین و ۸۷ درصد ناوگان نیمه سنگین و سبک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ درصد از رانندگان دارای تخلف و ۸۷ درصد تمام قوانین را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: پرترددترین محوراستان بجنورد به شیروان و کم ترددترین سنخواست به جاجرم بوده است.

وی یادآورشد: طی ۱۱ ماهه ۲۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر وارد استان شده اند.

وی دررابطه با برنامه های نوروزی نیز اظهارداشت: گشت های نامحسوس، پیش فروش بلیط اینترنتی ، رزمایش ترافیکی، نصب دوربین کنترل سرعت و توقف عملیات عمرانی درجاده ها و راه اندازی خط اتوبوس درمسیر قم ، کاشان و اصفهان ازجمله برنامه های نوروزی دراستان است.

سبحانی تصریح کرد: از ۲۵ فروردین ماه هیچ گونه بارنامه برای ناوگان باری صادرنمی شود و عبور موتورسیکلت ها درکلیه آزاد راهها و بزرگراههای اصلی ممنوع است.

وی افزود: محور جنگل گلستان تا انتهای شهرستان فاروج درروز ۲۶ فروردین ار ساعت ۱۲ تا ۲۲ و محور اسفراین از ۲۷ اسفند تا ۳۰ اسفندماه و از ۱۲تا ۱۴ فروردین ازساعت ۸ تا ۲۴ تردد ناوگان باری و وسایل نقلیه سنگین ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.