مشهد- بارگاه منور و مطهر رضوی در شب میلاد نورچشم امام رضا(ع) با حضور عاشقان اهل بیت(ع) گلباران می شود.

حرم امام رضا(ع) با حضور عاشقان رضوی گلباران می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی همزمان شب میلاد جوادالائمه(ع) شامگاه جمعه ۱۸ فروردین ماه جاری برگزار می شود.

مهدی رجب پور با اشاره به اینکه این مراسم همزمان با نماز جماعت مغرب و عشا در عرصه میدان شهدا آغاز می شود افزود: این مراسم با نورافشانی و مداحی و توزیع گل و شیرینی در بین حاضران ادامه می یابد.

وی ادامه داد: عاشقان اهل بیت(ع) با در دست داشتن شاخه های گل به منظور عرض ارادت و تبریک به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) به سمت بارگاه منور رضوی حرکت کرده و در پایان با حضور رواق دارالهدایه بارگاه رضوی مراسم خاتمه می یابد.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) بیان کرد: با هماهنگی شورای هیئات مذهبی استان دوستداران اهل بیت(ع) از سه محور دیگر منتهی به حرم مطهر رضوی از خیابان های نواب صفوی، طبرسی و امام رضا(ع) به سمت بارگاه مطهر رضوی حرکت می کنند.

وی از حضور ۴۴ زوج جوان محروم کرمانی برای ششمین سال پیاپی در این مراسم خبر داد و گفت: این زوج های جوان برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

رجب پور با اشاره به اینکه حضور زوج های جوان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است، افزود: سال گذشته ۲۲ زوج جوان محروم در این مراسم حضور داشتند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) از توزیع ۱۴ هزار شاخه گل، پوستر ولادت و سربند «یاجوادالائمه(ع)» در بین شرکت کنندگان در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: به جهت هرچه مردمی برگزار شدن این مراسم از عموم مردم درخواست داریم تا با جعبه های شیرینی و شاخه های گل در این مراسم حضور داشته باشند و همانطور که مراسم های جشن ولادت امام زمان(ع) در تهران و جمکران به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود، مراسم میلاد امام جواد(ع) نیز به این سمت سوق داده شود.

رجب پور با اشاره به دیدار اعضای ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در روز میلاد این امام همام گفت: این دیدار روز شنبه با اقامه نماز جماعت در دفتر آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.